Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir ikke full på vanlig butikk-ØL...

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg synes det har blitt ekstremt vanskelig å bli full på vanlig butikk-øl. La oss si at jeg kjøper 12 Grans Premium 4,7% og drikker dem på cirka 3 timer. Jeg kjenner at jeg har drukket, men ikke stort mer enn det. Ingen snøvling og knappt noen balanseproblemer. For noen år siden var jeg full om jeg drakk 7-8 stk...Har blitt eldre nå og gått opp en del i vekt, så det kan jo være derfor?? Noen som sliter med det samme?

Jeg er en gutt på 19 år. Takk for svar!

Postet av anonym: 18dc464ea094dc5d2f60c2c32350e9d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke problemet. Du "sliter" med dette? Er ikke det noe å være glad for da? Hvorfor i all verden skal du plent bli skikkelig drita? Så lenge du kjenner den beroligende effekten av alkohol og kan nyte øl så mye du vil uten å havne på legevakta, så ser jeg søren meg ikke problemet. For meg høres dette ut som en idiotisk streben etter å bli "akseptert" blant en gjeng med tåper i den motbydelige norske drikkekulturen.

For å gi et svar; Kan tenkes du har oppbygd en høyere toleranse for alkohol hvis du drikker ofte.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Prøv likør!

Likør...Baileys og slikt? Skal jeg bli full på ting mellom cirka 15-20% så må jeg drikke flere flasker og det blir dyrt.

Var ikke likør jeg mente, men pærecognac Xante! Den er visst så god at folk blir for full for fort.

Xante har jeg drukket mye av, og den er god. Blir god og full på den ja :) Men trenger mer enn bare ei flaske Xante. Litt vin før Xante pleier å gjøre susen :)

Lenke til kommentar

Alkohol er alkohol. I pils får du færre prosent per dråpe drikke. Drikk du tilsvarande mengde øl som brennevin i same tidsrom vil du bli like full. Kroppen din tåler i dag meir alkohol enn den gjorde før, då må du enten drikke meir eller sterkare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hørtes sykt barnslig ut...

Det er jo enkelt. Enten øk i prosent eller mengde. Hvis du absolutt vil bli fortest mulig full kan du drikke sprit (rent), samtidig som du røyker vannpipe (istede for vann bruker du sprit). Du kan også drikke på tom mage, eller ta en tampong fest.

Eller ta sprit rett i blodet på en eller annen måte (har aldri prøvd det, så kan ikke si om det funker). Ettersom du er ute etter å bli mest mulig full ...

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Hvis du ser et problem i dette her så syns jeg synd på deg.

Er det ikke bedre å kose seg med masse pils å kjenne du blir brisen enn å ta 7-8 stykk også ikke huske noe dagen etter??

Eneste løsning er å gå på noe sterkere, der jeg vil anbefale deg xante, captain morgan(MED COLA!!), sprit med sprite eller jeger?

EDIT: Du er forresten ikke gammel nok til å drikke di siste jeg nevnte :) Så kos deg med pils i mens ^^

Endret av GZIP
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg da jeg var yngre. Hos meg gikk det en kasse før byen, og folk trodde ikke jeg hadde drukket i det hele tatt.

Jeg var veldig glad i smaken av øl, så jeg så ikke på dette som noe problem - rusen var det så som så med.

Jeg tok meg en pause i drikkinga en god periode jeg jobbet veldig mye, og alt ble som normalt etterpå; varme kinn etter 3-4-5.

Du har ikke bare kjørt litt hardt i det siste?

Livet består av faser, dette er nok bare en av mange.

Lenke til kommentar

Takk for bra svar :) Men jeg tror det er noen som missforstår det hele litt, eller så har jeg skrevet på en slurvete måte. Jeg lurer ikke på hvordan jeg skal bli full, jeg lurer på om det er unormalt å IKKE bli full på vanlig pils.

-TS

Jo mer du drikker og oftere jo mer tåler kroppen din. Så det er ikke unormalt at du ikke blir full på pils hvis du drikker veldig ofte.

Og du kan bli full ved å drikke store menger på et lite tidsrom eller drikke mindre av sterkere drikker slik som sprit.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet av og til. Føler meg brisen når jeg skal til å gå ut på byen. Det jeg gjør er at jeg kjøper inn noe saft (cider, 3-4 halvlitere) som jeg kaster nedpå. Hjelper litt!

Du kunne jo ha prøvd å drikke øl tidlig på kvelden, og så begynne med sterkere saker utover kvelden. Litt enklere å ha kontrollen, slik at du ikke blir liggende på toalettet med spysjuke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...