Landeveisforræderen Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei alle der ute! Jeg har over lengere tider slitt med et problem som blir kalt ''Warning: Connection Problem.'' Jeg aner ikke hva det kommer av. Jeg har så si prøvd alt. Reinstallere steam, formatert hele pc'en. Ja. Jeg spilte jo på laptop før, jeg fikk akkurat det samme problemet, og nå har jeg skaffa meg stasjonær med akkurat det samme problemet. Jo, dere som sikker får connection problem, kan joine servern på nytt ette dropout. Det kan nemlig ikke jeg. Det irriterer meg litt. Et eksempel: Jeg spiller en clanpracc med klanen min og det er en viktig runde, bare jeg igjen, så får jeg Connection Problem. 460 i ms. Alt fryser. Jeg har prøvd å åpne porter til routern og alt. Jeg har noen bilder der jeg prøver å reconnecte. Bilde Nr 1. http://bildr.no/view/904503 Bilde Nr 2. http://bildr.no/view/904504 Bilde Nr 3. http://bildr.no/view/904505 Bilde Nr 4. http://bildr.no/view/904507 Bilde Nr 5. http://bildr.no/view/904506 Det første som skjer da. Alt fryser, pingen stopper på 460-470 imellom der. Men timetellern får fortsatt. Håper noen av dere ''der ute'' kan hjelpe meg, det er et sykt irriterende problem. Har ikke ord om dere finner feilen. Mvh Alexander Nordlie Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Du får fortelle hvordan nettverket ditt er satt opp. Modem eller routermodem og evt router. Hvilken nettverksleverandør. For å teste om du har åpne porter, så kan du bruke et program som heter utorrent. Installer programmet og gå inn på OPTIONS og deretter SETUP GUIDE. Velg port 27015 og test porten. Du skal få en grønn hake dersom alt er OK. Endret 13. juni 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Landeveisforræderen Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Nettverket er satt sammen av et modem. Og internettleverandøren er Telenor. Jeg tok den testen på utorrent, og jeg har et bilde som viser det. http://bildr.no/view/904844 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg leser det er en del som sliter med bl.a. Speedtouch 546 og Steam. Du kan jo logge inn på routeren din og sjekke firewall i den. Prøv f.eks å slå av SPI. Det er en funksjon som sjekker mottatte pakker. Noen ganger kan den blokkere gyldig trafikk. Lenke til kommentar
Landeveisforræderen Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Hmm. Ja , jeg har sett det. Men jeg har ikke speedtouch? Og jeg logget inn på modemet mitt, og fant ingenting om SPI? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det blir jo litt famling i blinde, siden du ikke engang nå gidder å skrive hvilket routermodem du har... Jeg vil råde deg til å prøve maskinen på et annet nettverk og se om problemet forsvinner. Hvis PC funker normalt andre plasser, så må du enten finne innstillinger i routermodem eller sette den i bridge (bruke som rent modem) og bruke en vanlig router i tillegg. Lenke til kommentar
Landeveisforræderen Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Oh. Trodde jeg hadde skrivd at jeg hadde ZyXeL jeg , ZyXeL p-600 series, og jeg har faktisk prøvd maskinen min på et annet nettverk, da funket det helt fint. Så jeg lurer på om det er modemet. Hvordan setter jeg det i bridge? er litt ny der. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Sånn: http://www.telenor.no/bedrift/hjelp-og-veiledning/veiledninger/routeroppsett/veiledninger-bridge-prestige660h-01.jsp Telenor bruker enten PPPoE eller DHCP. Ved PPPoE, så vil du måtte logge på med evt router i PPPoE + bruker/passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå