//E Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei! Har fått et merkelig problem med internettkoblingen min. Opprinnelig hadde jeg modemet koblet inn til en switch, og så datamaskinen inn i den switchen. Plutselig ble internettkoblingen veldig treg, fikk mellom 100-200kb/s i nedlastningshastighet, samt en dårlig ping. Tok så å koblet datamaskinen direkte opp til modem (uten switchen), og dermed virket internettkoblingen som normalt igjen. Så det merkelige: Mistenkte at switchen var defekt, så kjøpte en helt ny switch av en annen type. Likevel skjedde akkurat det samme med den nye switchen - internett blir tregt hvis jeg kobler denne inn mellom datamaskinen og bredbåndsmodemet. Noen som har noen ideer til hva dette kan være? ISP er nextgentel - ellers er pc med w7. På forhånd takk for hjelpen! /E Lenke til kommentar
//E Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Glemte å presisere at det er kun den ene datamaskinen som var tilkoblet switchen når internettforbindelsen ble strupet. /E Lenke til kommentar
//E Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Begynte plutselig å fungere som normalt igjen - hmm... Edit: Samme inntraff igjen - noen som har en idè om hva det kan være ? Endret 13. juni 2011 av //E Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei, Koble switchen til enten port 1 eller 2, bytt mellom de for å se om kanskje en av de i ruteren er defekt. Ellers kommer jeg ikke på noe annet som kan være i veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå