Katniss Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Heisann heisann Skal til Barcelona i sommer jeg. Tre herlige uker, og bare lurer på om noen har erfaring hvor stor kontrollen av leg er der nede? Jeg kan fint gå ut for å være over atten, men er nok kun sytten :/ Noen som har prøvd?? : Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Min erfaring med legkontrol i Spania er at den er heller slapp, men du kan jo være uheldig i forhold til intensivering av kontroll i perioder og slikt. Men samtidig, de er vel glade for pengene dine i disse krisetider, samt at økonomiske problemer ikke akkurat medfører økt intensitet på stengning av bedrifter som skaffer penger. Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Ikke noe problem tror jeg, var iallefall ikke det for meg da jeg som 15-åring gikk inn i en spansk dagligvarekjede jeg ikke husker navnet på i Albir utenfor Alicante. Kjøpte en flaske Coronita/Corona, to ganger, begge gangene sammen med en kompis, og han var da 14. Om det bare var folka i den butikken som var slappe eller om det faktisk er lov vet jeg ikke, men som sagt, de spurte ikke etter leg engang Hva er aldersgrensens for alkohol i Spania egentlig? Endret 29. juni 2011 av jvdp Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 jeg og en kompis var i spania (mallorca) vi kjøpte lett alkohol.. har du penger, er du gammel nok.. MEN: jeg vet ikke hvordan det er i sånne stor byer, hvor strenge de er på det.. men som sakt stortsett overalt i spania så driter dem i alderen din og lar deg kjøpe... du kan jo feks ta en spansk en å si det er til mordi eller noe Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Aldersgrensen er 18, og du kan risikere at de spør, men det har foreløpig ikke skjedd meg og jeg bodde der i 4 år... Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Var nylig i spania og der fikk jeg kjøpt alkohol. Jeg og mine venner på femten/fjorten år gikk rett inn i en butikk og kjøpte en sekser med corona. De driter i legg. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Du blir neppe spurt om legg. Det er jo ikke verre enn å prøve, uansett. Det (som kan bli det) største problemet er tollen. Hvis du blir stoppet vil du få en bot. Nå er det ytterst få som blir stoppet i forhold til hvor mange som passerer, men likevel. Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Var i Tyrkia i to uker kom hjem i dag, jeg og en venn 15(meg) 14(han), vi fikk tequila shots på en bar så har ikke så mye å si der nede. Vi fikk også kjøpt røyk og øl og annen drikke på samme stedet. Det er nok bare å prøve, hvis det ikke går, får du håpe på bedre lykke et annet sted. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Du er klar over at Spania og Tyrkia er to vidt forskjellige land? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Aldersgrensen er 18, og du kan risikere at de spør, men det har foreløpig ikke skjedd meg og jeg bodde der i 4 år... Andre oppgir 16 http://www.ansvarlig-drikke.no/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=1 Legg også merke til teksten under tabellen. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Som jeg har sagt det så er aldersgrenser i Syden ikke verdt papiret det er skrevet på engang. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Sent, men kan legge til at jeg fikk kjøpt sprit i en alder av 15 da jeg var i Spania Måtte bare prøve for å se om jeg kom meg unna med det, og det gjorde jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå