SubHuman Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Okei skal prøve å holde dette så kort som mulig: Situasjonen har seg slik at alt er helt normalt når jeg pusser tennene. Det eneste problemet er at når jeg begynner å pusse bak og oppå tennene på den nederste tannraden svir det noe innmari. Vanskelig å beskrive, men det kiler å gjør vondt på engang, likt som når man borrer et hull i tanna. Dette fører til at jeg ikke klarer å pusse der (hånden trekkes automatisk ut og munnen lukker seg). Tannhelse: Ingen hull nå, som jeg kan merke, har hatt noen fpr flere år siden og jeg merker at jeg ikke har det. Var hos tannlegen for 2-3 uker siden, der fikk jeg vite at jeg hadde fått antydninger til syre angrep bak på fortennene. Da fikk jeg beskjed om å holde meg unna enkelte drikkevarer som jeg har gjort. Jeg har tenkt på at dette kanskje har en konsekvens av dette, men det vil virke litt rart, siden tannlegen sa at skaden var på fortenne oppe i kjeften, og ikke nede. Så er det noen som vet hva dette muligens er, eller har erfart det selv? Burde jeg gå til tannlegen eller vente å se i noen dager. Dette har også forøvrig vart siden onsdag, og det har ikke forbedret seg i det hele tatt. Takker for svar Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ising i tennene. Emaljen din har blitt filt ned. Spiser du mye syrlig frukt? Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Nei slutta helt med det. Tok av regulering her om dagen da. Og da begynte de å slipe tennene mine, Gud vet hvorfor, men der satt jeg i stolen mens en sint øst- europeer slipre tenna mine Tenkte på at det er ising i tennene, men jeg merker ikke til det noen annen gang. Bare når jeg pusser særlig bak tennene nede. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hva slags tannkrem bruker du? Hvilken styrke er på tannbørsten din? Jeg prøvde sånn whitening tannkrem her en dag, og da fikk jeg no helvetes ising i tennene mine! Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Av tannkrem bruker jeg vanlig Colgate og Colgate Total som regel, samt noen ganger Sensodyne extra whitening og tannkrem for bedre ånde. Har tenkt å gå til å bruke Sensodyne for slitt emalje(siden tannlegen sa at jeg har tilløp til det). Bruker medium styrke på tannbørste. Er det å anbefale å gå over til myk tannbørste? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Mener å tro at whitening-tannkrem inneholder slipemidler, slik at man sliper ned tennene til hvitere lag. @TS: Du har nok tært ned på noen nerver, etter en stund vil det nok ikke gjøre særlig vondt lengre, Uansett er det nok greit å snakke med tannlege. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Mener å tro at whitening-tannkrem inneholder slipemidler, slik at man sliper ned tennene til hvitere lag. Yes, tror det jeg og. Klarte ikke spise eller drikke noe varmt eller kaldt etterpå. Kanskje droppe whiteningen TS? Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Okei da skal jeg gjøre det. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Nordkjosbotn Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Okei da skal jeg gjøre det. Takk for alle svar Det høres nesten ut som om to små tasser holder på å bygge seg hus i tennene dine. Men ta det helt med ro, de er livredde for tannbørsten, så ikke gi opp pussingen! Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Okei da skal jeg gjøre det. Takk for alle svar Det høres nesten ut som om to små tasser holder på å bygge seg hus i tennene dine. Men ta det helt med ro, de er livredde for tannbørsten, så ikke gi opp pussingen! Then I'm g'nna flush 'em out! 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Husk å velge munnskyllemiddel som ikke inneholder alkohol, da alkohol tørker ut tannkjøttet ditt! Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Bruker fluorid eller noe, den i sånn hvit stor flaske. Men det står at man skal ha daglig dosering på 10ml. Regner med at det ikke er direkte farlig å gå over denne dosen? Tannlegen anbefalte at jeg skulle skylle morgen og kveld, fler bare at jeg ikke får skylt nok med 5ml. Det går greit med 10ml om morgen og kveld? Hvorfor er det ikke advarsler på sånn tannkrem som gjør tennene hvitere, det er jo tross alt skadelig.. Forresten den Sensodyne tannkremen var mot ising i tennene og det sto gentle whitening øverst. Burde jeg ta denne, for å forhindre hvis det er evt. ising, eller droppe det helt siden det sliper tennene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå