SubHuman Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Undertrykt kvinne. Fri kvinne. Det er veldig å sette ting på spissen. Det kan mer eller mindre også gå flere veier. Jeg kan vise bilder av en undertrykt mann, og en "standard" mannen i den vestlige verden som poserer foran et homseblad. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg er en United fan, men jeg har mistet veldig mye respekt for Giggs etter dette, bare så det er sagt. Du har mistet respekten for en av Englands beste spillere gjennom tidene, og blant de største legendene i Man Utd, pga. et par feil han gjorde i privatlivet? Selv om han har gjort et par dumme ting som absolutt ikke er fotballrelatert, vil jeg aldri miste respekten for ham. Hvis du skal miste respekten for alle som har gjort feil i livet sitt, vil du ikke ha mange å respektere. Så lenge det ikke påvirker fotballprestasjonene til Giggs, kan han pule akkurat hvem han vil, hvor han vil, når som helst. OT: Ideal, er du virkelig seriøs? Mener du virkelig kvinner er verre enn menn på det punktet du nevner? 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ryan Giggs har alltid vært en grisespiller 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) At kvinnemennesket er ganske verdiløst i seg skjøl er jo et faktum. Ja, de er jo så verdiløse at du, eller ingen av oss overhode faktisk, hadde vært her hvis det ikke var for kvinner. Godt gjennomtenkt argument Endret 12. juni 2011 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 At kvinnemennesket er ganske verdiløst i seg skjøl er jo et faktum. Ja, de er jo så verdiløse at du, eller ingen av oss overhode faktisk, hadde vært her hvis det ikke var for kvinner. Godt gjennomtenkt argument Slik tolket jeg han... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Huh? Dette bildet fant jeg tilfeldigvis gjennom google på bloggen til ei ungjente. Og poenget ditt er..? At en serie er represantiv for hele den kvinnelige befolkningen? Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ja selvfølgelig har det det... Like mye som at alle rike kvinner i hele verden har blitt rike ved å skille seg. Synes det er merkelig å lage slike påstander pga. noe man finner i skattelistene og ser på TV som er mente for å underholde.. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Buffyanne. Uhm? Sa jeg det? Jeg la frem dette som et eksempel på hvorfor dagens kvinner er mere løsslupne enn de fra tidligere tider og hvordan slikt påvirker unge sinn. Endret 12. juni 2011 av Gutten fra eventyret Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 At kvinnemennesket er ganske verdiløst i seg skjøl er jo et faktum. Ja, de er jo så verdiløse at du, eller ingen av oss overhode faktisk, hadde vært her hvis det ikke var for kvinner. Godt gjennomtenkt argument Hadde det ikke vært for menn hadde fotsatt ingen visst at et hjul kunne trille ) 4 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 http://www.youtube.com/watch?v=dYy8iBM_DDo Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Snakket om en annen bruker. Men jeg kan faktisk være enig i at media kan påvirke kroppsidealer etc. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Buffyanne. Uhm? Sa jeg det? Jeg la frem dette som et eksempel på hvorfor dagens kvinner er mere løsslupne enn de fra tidligere tider og hvordan slikt påvirker unge sinn. Hence the question. Selvsagt påvirker det unge sinn, men om det er negativt eller positivt kan også diskuteres. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Når eg sa at kvinner er et i seg skjøl verdiløse meinte eg følgande. Anna en det og være til stede har aldri kvinnen utreddet noke særlig som har kommet samfunnet til gode verken i form av innovativ skaping eller noe som har gjort samfunnet til nytte. Og ikkje prøv og sei at det ikkje har vært muligheter. Menn har skapt det samfunnet vi lever i her i dag, det er et faktum. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Buffyanne. Uhm? Sa jeg det? Jeg la frem dette som et eksempel på hvorfor dagens kvinner er mere løsslupne enn de fra tidligere tider og hvordan slikt påvirker unge sinn. Hence the question. Selvsagt påvirker det unge sinn, men om det er negativt eller positivt kan også diskuteres. Det er udiskutabelt at det samfunnet vi har i dag ikke er noe å trakte etter, at feminisme og likestilling er et angrep på familiestrukturen og at det fører til mye annet faenskap i samfunnet. Jeg mener å ha lest at de fleste menn i norske fengsler er oppdratt av en alenemor. Hva har du å si til slikt? Er det et nødvendig offer for å fremme likestilling og kvinnekamp? Disse mennene er også veldig ofte i fengsel nettopp pga voldtekt og lignende. Denne galskapen rammer både kvinner og menn, men du har selvsagt hengt deg opp i at kvinner skal frigjøres, at menn er undertrykkere av kvinner etc. Serier som Sex og Singelliv er krigføring. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Når eg sa at kvinner er et i seg skjøl verdiløse meinte eg følgande. Anna en det og være til stede har aldri kvinnen utreddet noke særlig som har kommet samfunnet til gode verken i form av innovativ skaping eller noe som har gjort samfunnet til nytte. Og ikkje prøv og sei at det ikkje har vært muligheter. Menn har skapt det samfunnet vi lever i her i dag, det er et faktum. Det som er ett faktum er at menn har prøvd å styre det hele fra tidenes morgen, og hey, det ligger i blodet deres, for hva skal de gjøre mens kvinnene sitter å faktisk lager liv? Nærer den og oppfostrer den? Men til poenget mitt: vi vet jo ikke om hvor mange av oppdagelsene vi drar nytte av i dag faktisk kom fra en mann eller ei, i og med at kvinner faktisk ikke skulle/skal være smarte og innovative i denne verden som styres av menn. Fakta er at kvinner i altfor mange år har vært undertrykket, ingen kan si imot på det, og i kjølevannet av det faktumet som ikke kan bestrides så kan man jo stille seg spørsmålet om f.eks hjulet ble oppfunnet av menn eller kvinner? Vi vet ikke, og sjansene er jævla store for at vi aldri vil vite det for sikkert, men det vi også vet er jo at historie lyver, så hvorfor skal vi tro alt vi leser i en historiebok fra en tid da kvinner kun skulle befinne seg på kjøkkenet? 5 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg sier ikke at kvinner er dumme om det er det du tror, jeg sier at kvinner må igjen lære seg å kjenne sin plass i naturen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Det er udiskutabelt at det samfunnet vi har i dag ikke er noe å trakte etter, at feminisme og likestilling er et angrep på familiestrukturen og at det fører til mye annet faenskap i samfunnet. Hvilken familiestruktur? Den kirken sier at vi skal følge? Det at feminisme skaper faenskap skal jeg ikke si noe på, spesielt ikke når Ottar ønsker å stenge strippeklubber og er imot prostitusjon. Jeg mener å ha lest at de fleste menn i norske fengsler er oppdratt av en alenemor. Hva har du å si til slikt? Er det et nødvendig offer for å fremme likestilling og kvinnekamp? Disse mennene er også veldig ofte i fengsel nettopp pga voldtekt og lignende. Hvordan kan vi vite at dette er direkte på grunn av at de har blitt oppvokst av en alenemor? Hvis det overhode har noe å si, da man kan finne slike ''statestikker'' som taler ens sak overalt hvis man leter ordentlig. Hvem vet om de ikke er overrepresantert på statestikken på grunn av at alenemødre fremdeles i enkelte kretser er ett tabu og ''skamfulle'', og at de da derfor, på grunn av samfunnets stigmatisering, skaper problemer som ikke er der? Denne galskapen rammer både kvinner og menn, men du har selvsagt hengt deg opp i at kvinner skal frigjøres, at menn er undertrykkere av kvinner etc. Serier som Sex og Singelliv er krigføring. Menn er undertrykkere av kvinner og vice versa, menn har bare klart det mye bedre i fortiden. Sex og singelliv er kun underholdning. Jeg sier ikke at kvinner er dumme om det er det du tror, jeg sier at kvinner må igjen lære seg å kjenne sin plass i naturen. Og hvem er det som sitter på denne fasiten om hvor en kvinne sin plass er? Du? Bibelen? Samfunnet? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Når eg sa at kvinner er et i seg skjøl verdiløse meinte eg følgande. Anna en det og være til stede har aldri kvinnen utreddet noke særlig som har kommet samfunnet til gode verken i form av innovativ skaping eller noe som har gjort samfunnet til nytte. Og ikkje prøv og sei at det ikkje har vært muligheter. Menn har skapt det samfunnet vi lever i her i dag, det er et faktum. Det som er ett faktum er at menn har prøvd å styre det hele fra tidenes morgen, og hey, det ligger i blodet deres, for hva skal de gjøre mens kvinnene sitter å faktisk lager liv? Nærer den og oppfostrer den? Men til poenget mitt: vi vet jo ikke om hvor mange av oppdagelsene vi drar nytte av i dag faktisk kom fra en mann eller ei, i og med at kvinner faktisk ikke skulle/skal være smarte og innovative i denne verden som styres av menn. Fakta er at kvinner i altfor mange år har vært undertrykket, ingen kan si imot på det, og i kjølevannet av det faktumet som ikke kan bestrides så kan man jo stille seg spørsmålet om f.eks hjulet ble oppfunnet av menn eller kvinner? Vi vet ikke, og sjansene er jævla store for at vi aldri vil vite det for sikkert, men det vi også vet er jo at historie lyver, så hvorfor skal vi tro alt vi leser i en historiebok fra en tid da kvinner kun skulle befinne seg på kjøkkenet? Jada kvinner føder barn viss du mener det er samfunsplikten deres er eg ganske enig, det er mennesketsgang. Men du mener at kvinner har blitt undertrykt i så mange år .. pisspreik. Det at kvinnen ble undertrykt for 40-50 år siden e break even i dag for 30-40 år siden begynte kvinner og stille likt med menn i det meste her i Norge, og kva har kvinner klart og gjøre utav det? nothing. Kvinner er ikkje skapninger som kan være innovative, det har ingenting med oppdragelse og gjøre. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg er en United fan, men jeg har mistet veldig mye respekt for Giggs etter dette, bare så det er sagt. Du har mistet respekten for en av Englands beste spillere gjennom tidene, og blant de største legendene i Man Utd, pga. et par feil han gjorde i privatlivet? Selv om han har gjort et par dumme ting som absolutt ikke er fotballrelatert, vil jeg aldri miste respekten for ham. Hvis du skal miste respekten for alle som har gjort feil i livet sitt, vil du ikke ha mange å respektere. Så lenge det ikke påvirker fotballprestasjonene til Giggs, kan han pule akkurat hvem han vil, hvor han vil, når som helst. OT: Ideal, er du virkelig seriøs? Mener du virkelig kvinner er verre enn menn på det punktet du nevner? Misforstå meg rett, jeg har fortsatt en enorm respekt for han som en fotballspiller, men som privatperson har jeg mistet latterlig mye respekt for han, ja. Dette er problemet. At han er en elsket legende i min elskede klubb gjør han ikke unnskyldt fra å gjøre dårlige ting. Du puler bare ikke kona til broren din ffs, samma faen hvem du er. Det er også forskjell på å gjøre en feil en gang, og å begå den samme feilen gjennom flere år. Men nok off topic. Beklager. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Militante feminister bør man styre unna. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå