nls Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 https://www.dnbnor.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html ca 20% eff rente p.a Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 p.a står for? Ellers, 20% av beløpet i løpet av en måned? Så tar man ut 5000kr iløpet av en måned er det 20% rente på dette? Så da vil man måtte betale 6000? Og igjen, takk for hjelpen så langt =) Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 p.a står for? pro anno, som er latin for "pr år". Renten pr måned er m.a.o. ca (månedlig rentesrente kompliserer litt) 1 tolvtedel av den oppgitte. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Et lite annet spørsmål, kan jeg overføre penger fra brukskontoen min til mastercardet slik at jeg midlertidig får litt mer kreditt? Si man vil bruke mastercardet til å kjøpe noe, men det koster litt mer enn hva kredittgrensen på kortet er? Har altså lyst til å øke maks kreditten midlertidig på kortet ved å overføre penger fra brukskontoen, om dette er mulig. Kan jo såklart overføre fra mastercardet til brukskontoen i stede, men da kommer jo rentene med en gang, så vil helst slippe det. Edit: Og om det er mulig, hvor lang tid tar det før pengene dukker opp på mastercardet etter at man har overført? Skal det skje med en gang ca. eller tar det noen dager? Endret 15. juni 2011 av Nitrius Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Et lite annet spørsmål, kan jeg overføre penger fra brukskontoen min til mastercardet slik at jeg midlertidig får litt mer kreditt? Si man vil bruke mastercardet til å kjøpe noe, men det koster litt mer enn hva kredittgrensen på kortet er? Har altså lyst til å øke maks kreditten midlertidig på kortet ved å overføre penger fra brukskontoen, om dette er mulig. Kan jo såklart overføre fra mastercardet til brukskontoen i stede, men da kommer jo rentene med en gang, så vil helst slippe det. Edit: Og om det er mulig, hvor lang tid tar det før pengene dukker opp på mastercardet etter at man har overført? Skal det skje med en gang ca. eller tar det noen dager? Det tok litt tid før ettersom man brukte en felleskonto og kid tidligere. Nå har derimot Mastercardene som brukes av DnB fått sin egen konto. Det skal dermed gå ganske umiddelbart. Finn kontonummeret til kortet ved å ringe banken, eller overfør mer enn du skylder på neste regning for å fylle opp kortet med positiv saldo. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Ringte DNBNor igjen, og fikk dette kontonummeret til Mastercard'et mitt, dog han sa at pengene ikke ville komme på kontoen før Fredagen mest sannsynlig. Ellers forhørte jeg meg også om det å overføre pengene fra Mastercard'et til brukskontoen, og ifølge han jeg pratet med så er det bare denne 1% som du vil måtte betale ekstra så lenge du betaler innen for de rentefrie dagene man har. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Ringte DNBNor igjen, og fikk dette kontonummeret til Mastercard'et mitt, dog han sa at pengene ikke ville komme på kontoen før Fredagen mest sannsynlig. Ellers forhørte jeg meg også om det å overføre pengene fra Mastercard'et til brukskontoen, og ifølge han jeg pratet med så er det bare denne 1% som du vil måtte betale ekstra så lenge du betaler innen for de rentefrie dagene man har. Takk for retting M-G Endret 15. juni 2011 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
M-G Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Tror du misforstod -Zeitgeist-, han vil overføre fra brukskonto til Mastercard for å øke beløpet der for et større innkjøp enn det er kreditt på kortet til og det vil nok ta 1 dag å gjennomføre da dette må via faktura og ikke kan overføres direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå