Gå til innhold

HD 6970 + 9800gtx+ for PhysX?

Carana

Anbefalte innlegg

Hva tror dere?

Kjøpte i vinter en HD 6970, og tok ut mine to 9800gtx+. For øyeblikket står det ene i samboers PC, mens det andre ligger og støver ned. Det synes jeg er synd.

Så kom jeg til å tenke på; AMD har jo ikke støtte for PhysX - hva om jeg bruker mitt gamle nVidia-kort som dedikert PhysX GPU?

Vet dette vanskelig lar seg gjøre, med tanke på at et AMD-kort ikke er så glad i å samarbeide med nVidia og vice versa, men i teorien skulle det da være mulig (i hvertfall i følge hva jeg har lest på diverse forums rundt på nettet).

Hva tror dere? Vil dette vise seg å være umulig? Hvis ikke; hvordan bør jeg best gå frem? Vil jeg få noe særlig ytelsesøkning/kvalitetsøkning? Vet at heller få spill støtter ren HW-enabled PhysX, men det ville jo vært litt "kult" å få det til uansett. Og vil dette skape problemer i DX11 (AMD-kortet har DX11-støtte, nVidia-kortet kjører bare DX10).

Thoughts? Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min anbefalning: PhysX + folding

Det går fint med tanke på dx10/dx11 også.

Du vil se en ytelsesøkning i spill som kjører PhysX på hardware, det er veldig få spill som gjør dette. Mer interessant er at PhysX ikke har en møkk å si for hvordan spillet spilles, bare hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar

Teknisk sett vil kortet for det meste stå og surre og trekke tomgangsstrøm grunnet at det er ikke mange spill som bruker PhysX i hardware som arni90 har nevnt.

Kun noen få ekstra har kommet til lista og det som allerede finnes er ikke direkte spektakulært heller.

AnandTech touchet omerådet med sin eldre review her: http://www.anandtech.com/show/2745/7

Men, om du er interresert i folding så er saken helt annerledes, da vil faktisk NV kortet gi deg en markant boost ja.

Om du har råd til strømregningen.

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar.

Vil prøve ut 9800gtx+'en sammen med 6970 i morgen, og avlegge rapport. Noen som vil foreslå en god fremgangsmåte, forresten? Bør jeg avinstallere alle eksisterende AMD-drivere før jeg setter inn NV'en? Og skal jeg installere både drivere for AMD og NV når begge kort står i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...