Gutt17 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Skal etterhvert ha min første bil, og liker høye og store biler. Men de er ofte så dyre. Men Chrysler grand voyager er i en fin prisklasse, opp til 30.00. Har hørt at disse bilene er deilig å kjøre. Noen som har erfaring fra disse bilene? Skal ha Auotmat! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei, syns disse bilene er pene fra 2001 og nyere. Tror dette er en grei bil dersom du ikke skal kjøre mye da ulempen med disse er at disse er litt dyr i drift, både drivstoffmessig og verksted. Dessuten ruster de litt. Er mange bakgårdsoppussede sminkede "traller" med "lav" (nedskrudd) km stand der ute til salgs, så se opp for disse! Voyager og Chrysler generelt er de rimeligste ( billigste ) av amerikanske biler. Seat Alhambra, ford Galaxy er biler i samme gaten, billigere på drivstoff, like (lite) driftsikker og ikke like tøff (lyd). Har også en misstanke om at Voyageren er dyr å forsikre. Dersom du har planer om å meldt deg på luksusfellen, så er Citroen Berlingo 1.4 rette bilen for deg. link HJ Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Komfortabel bil, dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
SM# Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hørt at det er problemer med girkassa på disse bilene, har selv prøvekjørt en og kan legge til at et høyt bensin/diesel forbruk på rundt literen på milen må du regne med. Nå har jeg bare prøvd én da, så ta det jeg sier med en klype salt Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Dårlige automatkasser er en gjenganger, og av en eller annen grunn har jeg en mistanke om at de brenner ofte pga. elektriske feil..? Liter´n på mila er ikke mer enn 190´n min, så det er vel ikke så ille Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Vi har hatt en Grand Voyager i familen siden den var ny i 96, egentlig uten noen store mekaniske feil.Girkassen (automat) er noe som nesten garantert slutter å fungere etter hvert, sannsynligvis på grunn av en ventil i girkassen som slutter å fungere, men siden den feilen er relativt normal så finner du nok en der det allerede er utbedret. Eneste du burde passe deg for er dieselutgaven av årsmodellene frå 1996 til 2000, da det er de det er mest problemer med.Bensinutgaven (3.3 V6) som vi har har det generelt sett ikke vert noe problemer med, har taklet utallige turer fra vestlandet til østlandet og to turer gjennom Europa. Endret 12. juni 2011 av Thakiti Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Bil eg har hørt mye rart om, og det meste gjenspeiler seg her oppe. Men en utrulig behagelig bil og sitte i Lenke til kommentar
SM# Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Har fått høre en fin teori om hvordan *selgers* girkasse ikke hadde røket enda, og ville vare lenge fremover dersom man fulgte tipset ved at man alltid skulle slukke motoren mens den stod i nøytral, og så sette den i park. Hvorvidt den teorien stemmer, er jeg meget usikker på. Lenke til kommentar
festen Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 En mercedes Vito er vel kjent for svakheter, men Voyager , trodde det var den reneste katastrofen. Lenke til kommentar
Beauville Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hadde selv Voyager som førstegangsbil, og den var utrolig behagelig og praktisk. Det er mye tull med girkassene på de med automat, så se etter en av de eldre typene som har forsterket girkasse. Den jeg hadde var en skjelden bensin med manuell, og den fungerte utmerket. Mye bil for pengene etter min mening 3,3 literen er dyr i drift, så jeg byttet ut Voyager'n i en Chevrolet Van med 6,2 diesel, og den er faktisk billigere å kjøre på tross av at den er dobbelt så stor og har dobbelt så fin lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå