Gå til innhold

[Løst] Gaming PC deler fra PIXMANIA

Anbefalte innlegg

Hei eg prøver å komme fram til en liste med komponenter til en god gaming PC. Har ikkje lyst å overklokke noe sidan eg har 0 erfering med det.Maks budsjett 10k.

Trenger ikkje skjerm, tastatur, OS og mus. Speler for det meste wow, men vi ha tilgang til high graphic og i tilleg frapse kamper ved siden av. Kommer sikkert til å teste andre spel enn wow med,spess BF 3.

Her er lista:

Ram

Kabinett

Hardisk

DVD bernnar

processor

Hovedkort

Strømforsyning

SSD

Grafikkkort

Er det noe som ikkje passer? Noe eg må forandre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du bare skal spille og overklokke, så trenger du ikke i7 2600k, du burde heller gå for i5 2500k :) og denne harddisken :)

http://www.pixmania.com/no/no/4121963/art/samsung/harddisk-spinpoint-f3-des.html

Men er det ikkje bedre å ha I7? Vist eg oppgraderer grafikkkort? Og ka er store forskjellen på hardiskane?

i7-2600k støtter Hyperthreading som lar deg kjøre to tråder på samme kjerne, hvis du ikke skjønte et kvekk av dette har du ikke bruk for en i7. punktum

Forskjellen på harddiskene er at den ene er på 500GB mens den andre er på 1TB, den JohnnyDepp linka til er på 1TB.

Kabinettet du har valgt er både billig og har dårlig med plass. Hvis du absolutt må ha et kabinett som ikke koster mye og har masse lys burde du heller se på dette. Da får du ihvertfall plass til grafikkkort og harddisk uten at disse kræsjer i hverandre. HAF 912 er et kabinett med en del lys som ikke er alt for dyrt, og byggekvaliteten på dette er helt overlegen et Advance-, eller Aerocool-kabinett.

i5-2500k vil yte akkurat like bra til gaming som i7-2600k, den vil faktisk kunne gi deg noen få promille bedre ytelse.

Ellers ser det greit ut, du har jo en annen tråd der du har fått mange tips og du har tatt til deg noen av dem. Personlig mener jeg GTX 580 er et altfor dyrt kort i forhold til ytelsen sin, men dette er ditt valg.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ok, da burde eg gå til i5. Er det å gå til i5 den største endringa? Som alle er enige med?

Eg trenger ikkje meir plass på hardisk, eg har 2 bærbær med 500g og ekstern med 500 g så eg trenger ikkje 1 tb på pcen.

Burde eg forandre på kabinette? Er det rett og slett for lite?

GTX 580 er for dyrt?

Endret av costa
Lenke til kommentar

Jeg mener at GTX 580 er et kort du betaler veldig mye ekstra kun for å "ha det beste", både GTX 570 og HD 6970 yter 90% så bra og koster nesten 1000 kr mindre.

Det kabinettet du har linka til øverst oppe er av dårlig kvalitet, og plasseringen av harddiskene vil gjøre det umulig å sette inn et GTX 580 uten problemer. Det er billig fordi det er kuttet veldig mange hjørner med det. Jeg vil si at HAF 912 er det kabinettet du bør legge deg på, det er av god kvalitet, har god kjøling og koster ikke mye i forhold til hva du får.

Lenke til kommentar

Jeg mener at GTX 580 er et kort du betaler veldig mye ekstra kun for å "ha det beste", både GTX 570 og HD 6970 yter 90% så bra og koster nesten 1000 kr mindre.

Det kabinettet du har linka til øverst oppe er av dårlig kvalitet, og plasseringen av harddiskene vil gjøre det umulig å sette inn et GTX 580 uten problemer. Det er billig fordi det er kuttet veldig mange hjørner med det. Jeg vil si at HAF 912 er det kabinettet du bør legge deg på, det er av god kvalitet, har god kjøling og koster ikke mye i forhold til hva du får.

Ok, så eg går til bedre kabinett og gtx 570? Går til det kabinettet du linka oppe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...