Gå til innhold

Ny SSD, raid uten formatering?

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå en Corsair Force 120GB SSD som er vel og bra, men det er litt lite plass på den.

Tenkte jeg kunne skaffe en ny SSD, og sette de opp i RAID. Mine spørsmål er da:

Må jeg formatere hele systemet og installere alt på nytt igjen?

Må jeg ha en SSD av samme type, evt. samme hastighet?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alle spill på SSD, trodde det var anbefalt (minske loadtime etc). SSDen min er systemdisk, så programmer/spill skulle vel dra nytte av å være på samme disk? Har en mekanisk WD disk i tillegg, men den er bare 5400 RPM. Hvorfor skal jeg flytte pagefile?

Jeg vil bare ha mer "rask" lagringsplass. Kanskje det er like greit å kjøpe en ekstra SSD uten å sette de i RAID?

Lenke til kommentar

Du kan kjøre spill fra en 7200RPM-disk uten å gå særlig ned i loadingtider. SSDer er ikke særlig gode for spill, de er langt bedre for OS, Photoshop og rask skriving av mange små filer.

Spill er mer avhengig av å ha rask lesing av store filer, harddisker er ganske gode på dette.

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje man skulle investert i en gammaldags 7200rpm da. :p

Må si jeg er fan av SSD grunne lite støy, men det er vel kanskje ikke et issue på mange disker nå tildags? Green Poweren på 5400 skur seg riktignok av uten bruk, men når den først er i bruk bråker den ikke i det hele tatt.

Så basicly bør jeg ha OS, Office, Programmer etc på SSD, mens spill går på egen 7200 RPM, og resten av skrotet som film, musikk mm. går på 5400?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...