Gå til innhold

[Løst] dlink ruter - Dårlig signal, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte internetthastigheten for et par dager siden, og da merket jeg at signalet ble bedylig mer bedre, men det skal jo ikke ha noen ting å si? Jeg har koblet ruteren i rommet mitt i et hjørne, kan desverre ikke flyye på den. Den har 3 antenner på seg, en dlink ruter, kostet rundt 500 kr.

Problemet er at signalen er dårlig i stua. Jeg betalte for 25 mbit igår kveld, og den ble oppdatert med engang. PÅ den stasjonære pcen er den på 25 mbit, men på laptopen så blir signalstyrken dårlig og den kan ramle ned til 10 mbit. Jeg bor i en leilighet og det er MANGE flere rutere rundt meg, så er ikke sikker på hvilken Wireless Channel jeg bør bruke heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

last ned InSSIDer

Med den kan du sjekke hvilke kanaler som er opptatt i området rundt deg. Vet ikke hvor langt det er fra rommet hvor routeren står til stuen? Hvis det er ganger, og en del vegger mellom blir signalstyrken svekket ganske fort. Finner ikke bildet jeg har tilgjengelig akkurat nå, men kan sikkert prøve å finne det. Er det en leilighet eller hus du bor i? Det kan være relevant ifht byggematerialer osv ;)

Mvh Faller

Lenke til kommentar

okey, og hvor stor er leiligheten? Og har du sjekket innstillinger i routeren om hvor kraftig sendestyrke du har? Kan være at feilen ligger her.

Er vel ikke tilfeldigvis D-Linke DIR 655 du har? Kan være at det ligger noe under "Wireless" i "Setup"-fanen eller "Advanced Wireless" under "Advanced"-fanen. Sjekk her om sensestyrke er satt til minimum. Hvis den er det, sett den et hakk høyere. (Aldri anbefalt å sette på høyeste sendestyrke når man bor i leilighet fordi det påvirker nettverkene rundt deg også.

Sjekk dette i første omgang, så får du heller si ifra hvis dette ikke hjelper ;)

Mvh Faller

EDIT: Sjekke denne guiden for å lese mer om hvordan man bruker InSSIDer.

Endret av Faller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...