Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen + legeerklæring = ?

Anbefalte innlegg

Hei!

På torsdag klarte jeg å slå bakhodet veldig hardt. Siden det har jeg nesten hatt konstant hodepine. I går var jeg helt fin, men i dag dukket denne hodepinen opp igjen. Jeg dro til legen, og fikk beskjed om at jeg ikke burde lese eller sitte på pcen i et par dager (jeg har ikke hjernerystelse eller noe lignende). Dette funker veldig dårlig, fordi jeg skal ha muntlig eksamen på onsdag, og må selvsagt bruke pcen/lese. Legen spurte om jeg ville ha en legeerklæring på dette slik at jeg slipper å lese, men jeg vil få unnagjort muntlig eksamen.

Det jeg lurer på er om hva som vil skje hvis jeg tar med denne legeerklæringen til muntlig eksamen, og sier at jeg ikke har fått lest så mye? Selvfølgelig prøver jeg på mitt beste. Kan sensor bli hyggeligere med karakterer, eller blir det fullstendig ignorert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ærlig talt ikke det er så lurt, sensor skal tross alt bedømme deg. "Hei, jeg heter X og skal ha om X, men har ikke lest så mye fordi jeg slo hodet mitt, her er legerklæringen." En sensor kan kun bedømme deg ut i fra presentasjonen din, og kan ikke akkurat legge på 2 ekstra karakterer kun fordi du har slått hodet ditt.

Lenke til kommentar

Hvis man leverer en legeerklæring som sier at man slipper å ta eksamen vil det rett og slett telle som om du ikke kom opp i muntlig eksamen, det gjorde hvertfall det for meg i fjor når jeg ikke kunne lese/framføre grunnet allergianfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...