Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk ved gaming

Anbefalte innlegg

Nettet mitt blir på et helt tilfeldig tidspunkt utrolig ustabilt når jeg gamer for eksempel. Som i går, spilte jeg SC2 med Skype på og jeg lagget hele tiden og datt ut av Skype ca 30 ganger gjennom hele kvelden. Jeg skjekket om broren min gamet Halo Reach på XBOX live men nei...

Har hørt at nettet (Mimer AS) er ustabilt nå for tiden men det funker helt fint å streame 720p og se på HD YouTube. Har 6.85Mbps ned og 0.44Mbps opp.

Prøvde å gå inn på routern og ta av Firewall og NAT, og ta på UPnP men lagget fortsatt.

Så i dag tok jeg en Modem Test på routeren Tilgin (vood), og så fant jeg ut at den får pass på F5 seg og F5 end men failer på F4 seg og F4 end (vet ikke helt hva det er).

Noen som vet noe jeg kan gjøre får å få nettet mer stabilt ved gaming?

Info om Router settings:

WAN setup

Modem: MMODE (mange mulige valg)

RTSP Proxy : av

PPP passthrough : av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettet mitt blir på et helt tilfeldig tidspunkt utrolig ustabilt når jeg gamer for eksempel. Som i går, spilte jeg SC2 med Skype på og jeg lagget hele tiden og datt ut av Skype ca 30 ganger gjennom hele kvelden. Jeg skjekket om broren min gamet Halo Reach på XBOX live men nei...

Har hørt at nettet (Mimer AS) er ustabilt nå for tiden men det funker helt fint å streame 720p og se på HD YouTube. Har 6.85Mbps ned og 0.44Mbps opp.

Prøvde å gå inn på routern og ta av Firewall og NAT, og ta på UPnP men lagget fortsatt.

Så i dag tok jeg en Modem Test på routeren Tilgin (vood), og så fant jeg ut at den får pass på F5 seg og F5 end men failer på F4 seg og F4 end (vet ikke helt hva det er).

Noen som vet noe jeg kan gjøre får å få nettet mer stabilt ved gaming?

Info om Router settings:

WAN setup

Modem: MMODE (mange mulige valg)

RTSP Proxy : av

PPP passthrough : av

Du bjeffer opp feil tre for å rette et slikt problem. Ikke begynn å rote med moduleringen på modemet. Det er ikke som dette er noe valgfritt. Dette er determinert av utstyret du er koblet opp mot, og det beste du kan oppnå med å rote med slike instillinger er å koble deg selv av nettet.

De de modemtestene du nevner er også irrelevante i forhold til ustabilitet slik osm du opplever. Testen brukes til å diagnosere forbindelsen og troubleshoote oppkoblingsproblemer - det er på ingen måte noen kvalitetssjekk.

Du må ikke finne på å disable NAT i ruteren din. Det vil medføre i så fall at kun èn PC vil kunne få IP i nettverket samtidig. Dette vil med all sansynlighet ikke ha noe som helst å gjøre med ustabiliteten i nettverket ditt å gjøre heller. jeg annbewfaler deg å reversere alle disse endringene du har rotet med selv i ruteren, for ærlig talt virker det ikke som du har helt kontroll på hva ting gjør og da er det veldig fort gjort å lage seg et ekstra problem som blir veldig vanskelig for oss utenfortåense å diganosere for deg.

Hvis du faktisk vil finne og løse problemet så gjør følgende:

1 - Ta en test på tptest.se mens du ikke bruker linjen til annet slik at jeg har en idè om hastigheten din (vet du testet allerede, men jeg foretrekker at jeg har tall fra en test jeg kjenner godt til).

2 - Fortell meg om du er koblet med kabel eller trådløs forbindelse. Fortell også om du bare bruker en modemruter, eller om du har en ekstra ruter med trådløs nettverk i tillegg til modemruteren (som du sansynligivs fikk fra ISPen din?).

Jeg skal gi videre instruksjoner når du har svart på disse - siden senere isntruksjoner avhenger av nettverksoppsetet i punkt2.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...