RulleRimfrost Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har et lite upload-script <?php //File Upload script $path = "/var/www/html/files"; if($file){ print("File name: $file_name<P>/n"); print("File size: $file_size bytes<P>/n"); if(copy($file, "$path/$file"){ print("Your File was uploaded successfully"); }else{ print("ERROR, your file was not successfully uploaded"); } unlink($file); } ?> Problemet er at jeg får parse error line 12 her... if(copy($file, "$path/$file"){ Noen som ser umiddelbart feilen, eller må jeg lære meg PHP ? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg tror det er pga av at du ikke har definert variabelene "$file, $file_name, $file_size ". Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Har bare et lett Pascal-kurs fra sent 90-tall som programeringsbakgrunn. Skal prøve å definere som string og integer, men hva defineres $file som ? Input kommer fra et skjema. <form name="form1" method="post" action="upload.php" enctype="multipart/form-data"> <p>File to be uploaded. <input type="file" name="file"> </p> <p> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> </p> </form> Henta bare scriptet fra hotscripts.com jeg, og trodde det var ferdig til bruk. Lenke til kommentar
twiztar Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Mangler du ikke en avsluttende parentes ? i denne linjen: if(copy($file, "$path/$file"){ burde vel være if(copy($file, "$path/$file")){ -Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå