Gå til innhold

"Sim-kortet er ikke gyldig" Hvordan fixe?

Anbefalte innlegg

Hei :) Tanta mi ga meg en telefon igår, hun skal kjøpe en ny og jeg fikk hennes gamle. Problemet er at når jeg setter i mitt sim-kort og skal starte den kommer meldinga "Simkortet er ikke gyldig". Hvordan fixer jeg dette? Går det an i det hele tatt?

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke hugser feil så fikk jeg selv denne meldingen på en telefon som var i abonnementperiode på et annet selskap enn jeg hadde. Telefonen måtte åpnes, og det kostet endel for at jeg kunne bruke den.

Misstenker at det dreier seg om noe slikt, ja. Hvor mye koster det, og kan det gjøres på nærmeste butikk som selger telefoner og slikt?

Lenke til kommentar

Misstenker at det dreier seg om noe slikt, ja. Hvor mye koster det, og kan det gjøres på nærmeste butikk som selger telefoner og slikt?

Butikkene kan ikke gjøre det nei. Du må ringe operatøren som telefonen er kjøpt hos, oppgi IMEI-nummeret så får du en låsekode fra operatøren. IMEI-nummeret er et 15-siffret nummer som starter på 35, som står på baksiden av telefonen. Dersom den er kjøpt hos NetCom eller Telenor så er det gratis. Hos de andre operatørene koster det penger, dersom det er under 12 måneder siden den ble kjøpt.

Lenke til kommentar

Butikkene kan ikke gjøre det nei. Du må ringe operatøren som telefonen er kjøpt hos, oppgi IMEI-nummeret så får du en låsekode fra operatøren. IMEI-nummeret er et 15-siffret nummer som starter på 35, som står på baksiden av telefonen. Dersom den er kjøpt hos NetCom eller Telenor så er det gratis. Hos de andre operatørene koster det penger, dersom det er under 12 måneder siden den ble kjøpt.

Kansje blir litt vanskelig? Er ikke noe SIM-kort i telefonen...Det ble kastet i søpla.

Lenke til kommentar

Kansje blir litt vanskelig? Er ikke noe SIM-kort i telefonen...Det ble kastet i søpla.

Hvorfor blir det vanskelig? Du skal oppgi telefonens serienummer til operatøren og be om en låsekode. Det har ingenting med SIM-kortet å gjøre.

Lenke til kommentar

Hei :) Tanta mi ga meg en telefon igår, hun skal kjøpe en ny og jeg fikk hennes gamle. Problemet er at når jeg setter i mitt sim-kort og skal starte den kommer meldinga "Simkortet er ikke gyldig". Hvordan fixer jeg dette? Går det an i det hele tatt?

Har du et gammelt simkort vil de fleste nyere telefoner ikke klare å bruke det. Jeg måtte bestille nytt da min nye telefon ikke kunne bruke det gamle.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...