Gå til innhold

[Løst] Gaming PC (deler)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å bytte ut hovedkortet og prosessoren med den nyere generasjonen Sandy Bridge. For eksempel med dette hovekortet og denne prosessoren. Ettersom at du kaller det en gaming PC antar jeg at du ikke har planer om å drive med veldig tung videoredigering (for eksempel), og da vil denne prosessoren yte tilnærmet like bra som i7-versjonen i spill. Ved å bytte ut hovedkortet og prosessoren til 1155-socket vil du også være klar til å eventuelt oppgradere til neste intelgenerasjon senere om du ønsker det. Sandy Bridge prosessorene er utrolig lette å overklokke, og med en ekstra luftkjøler til prosessoren vil du kunne spare mye penger og få en utrolig god spillytelse med i5-modellen. Pengene du sparer på å bytte prosessor kan du for eksempel spytte inn i et enda kraftigere skjermkort, selv om det du har valgt bør være mer enn nok.

EDIT: for å svare på det du faktisk har spurt om. Delene passer sammen, og jeg kan ikke se noe du mangler, annet enn kanskje en prosessorkjøler dersom du skal overklokke.

Endret av Taakefjellet
Lenke til kommentar

i5-2500 prosessor er det beste valget for deg.

P67- eller Z68-hovedkort

Spinpoint F3 1TB

60GB SSD

GTX 560 Ti eller HD 6950, velg det billigste kortet av disse to. HD 6950 er kanskje 1-2% raskere gjennomsnittlig, men det har lite å si.

650W strømforsyning av Corsair TX, GS eller HX. HX > TX > GS i kvalitet. XFX, Seasonic og OCZ duger også, men en god 650W av typen TX eller HX vil vare lenger enn alt annet i maskinen din.

Kabinett med plass til ATX-kort. CM Storm Scout, Fractal Design R3, Silverstone Raven, HAF 912, 922, 932 og HAF X er også gode valg. Velg et du liker utseendet på, kabinett er også noe som kan vare mye lenger enn alt annet.

Lenke til kommentar

Du merker langt større forskjell i bruk av operativsystemet med SSD enn oppstartstider.

Det du merker best er at hele datamaskinen reagerer nesten før du rekker å åpne opp programmene. For ikke å nevne hvor mye raskere det er å starte spill i Steam

Jeg kan garantere deg at det svarer seg langt bedre i opplevd ytelse å kjøpe en SSD på 60GB for OS enn å legge 800 kr ekstra i skjermkort. GTX 580 er forresten ikke særlig mye bedre enn et GTX 560 Ti, maks 25% for 1500 kr ekstra er noe jeg ikke klarer å overbevise meg selv om at jeg trenger lenger, kanskje du gjør det da.

Minne med 2 moduler legger mindre stress på minnekontrolleren og mulighet for å oppgradere senere.

Vil også anbefale deg å kjøpe et kabinett som har litt høyere kvalitet enn et Cooler Master Elite. Kabinetter og strømforsyninger pleier som oftest å utleve maskinvaren din minst to ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...