Gå til innhold

Internet Explorer dominerer


Anbefalte innlegg

morsom bug :lol:

 

Hmm...

Når det er feil på IE, hører man bare "fae$ jæv£@ M$ Windoz".

Er det feil på Opera, så er det "en morsom bug"?

 

De fleste kommersielle sider har som regel en eller flere flash animasjoner (reklame osv.). Dersom Opera 7.11 krasjer ofte på dem, må vel det oppheve alle mulige (og umulige) fordeler Opera har?

 

grunnen til at det er morsom bug er det sikkert blir fikset, fordi at folk har rapportert den. Dessuten så hender det ikke HELE tiden, bare av og til.

 

Opera har også mulighet for "continue browsing from last time" etter at den har selvdødd.

 

Når derimot IE krasjer av denne koden:

<form>

<input type skriv hva du vil>

</form> 

da kan man begynne å lure, right?

 

Nå har de jo faktisk fikset det i en patch, men likevel.... ren html er jo et farlig språk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser poenget ditt, og er enig i at det er fullstendig latterlig at IE krasjer av den lille html koden, men som du sier selv så er det jo allerede patchet.

 

Men alikevel, Flash animasjoner finnes på enormt mange sider. Det finnes vel ikke mange sider som baserer seg på reklameinntekter hvor det IKKE er en eller flere Flash animasjoner. Dermed vil jeg påstå at Flash bug'en i Opera er STØRRE enn den html bug'en i IE. Ikke rent kodemessig (der regnes IE bug'en garantert som mye større), men siden den påvirker browsingen av så mange web-sider.

Lenke til kommentar

joa, men tingen er at input type dreper IE, uansett.

Opera krasjer på flash en gang i blant. og når du starter den på nytt er det jo bare å fortsette der man var.....og det å starte den på nytt - tar ikke lang tid.

 

[edit: det tok 3 (tre) sekunder fra jeg trykte kill client og opera lastet inn sia jeg var på etter å ha startet den på nytt og valgt continue browsing from last time]

Lenke til kommentar
jeg driver tung propaganda på opera for venner og på irc, IE er jo ondskapen selv, ikke noe poppup-stopper eller noen bra funksjoner

 

Sånn skal det være, fortsett sånn ;)

Selv har jeg fått 3 av mine venner til å gå delvis over. Håper de snart går over til Opera for fullt snart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...