Gå til innhold

Internet Explorer dominerer


Anbefalte innlegg

For de som har god tid er IE sikkert helt fortreffelig. eg er altfor utålmodig for den nettleseren. Ser frem til en rivende utvikling i browsermarkedet de neste årene for det er en masse funksjonalitet jeg kunne hatt bruk for som ikke er innført ennå.

 

Jeg opplevde det ihvertfall helt omvendt. Grunnen til at jeg holdt meg så lenge borte fra opera var at det virka så jævli knotete for å få innstillingene slik jeg ville ha dem.. så gadd aldri sette meg inn i det, derfor fortsatte jeg med ie, fordi da var jo alt satt opp så "fint" frafør :) Med andre ord for liten tålmodighet til å gidde bruke Opera...

 

Men nå har jeg endelig skjønnt hvor feil jeg har tatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rendremotoren i opera er mange ganger så rask som ie

 

jeg tør faktisk å påstå det motsatte. har brukt opera utelukkende i et par måneder nå, og, selv om det har en del fiffige funksjoner, ble jeg overrasket over hvor kjapp IE var når jeg surfet litt rundt tidligere i dag.

 

menmen.. jeg gidder ikke å diskutere med folk som skriver "M$" eller "windoze". de er som oftest ikke mer enn ti-tolv år i hodet..

Lenke til kommentar
Rendremotoren i opera er mange ganger så rask som ie

 

jeg tør faktisk å påstå det motsatte. har brukt opera utelukkende i et par måneder nå, og, selv om det har en del fiffige funksjoner, ble jeg overrasket over hvor kjapp IE var når jeg surfet litt rundt tidligere i dag.

 

menmen.. jeg gidder ikke å diskutere med folk som skriver "M$" eller "windoze". de er som oftest ikke mer enn ti-tolv år i hodet..

Jeg synes bare det er ganske gøy å gjøre litt narr av MS og Windows.Det er ikke noe mer enn det.Trenger ikke være fjortis for å si det, skjønner du. Men hvis du tar meg mer seriøst uten M$ og windoze så er det ditt problem. Du er tydeligvis MS-tilhenger, og jeg er tydeligvis ikke det. Påstand mot påstand angående hastighet. Det er ikke så lett å teste hvor raskt en nettside laster opp, men man får jo et visst inntrykk.Jeg oppfordrer folk til å sjekke selv. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg opplevde det ihvertfall helt omvendt. Grunnen til at jeg holdt meg så lenge borte fra opera var at det virka så jævli knotete for å få innstillingene slik jeg ville ha dem.. så gadd aldri sette meg inn i det, derfor fortsatte jeg med ie, fordi da var jo alt satt opp så "fint" frafør :) Med andre ord for liten tålmodighet til å gidde bruke Opera...

 

Men nå har jeg endelig skjønnt hvor feil jeg har tatt...

 

Joda det er for mye knot med innstillingene. Men det jeg mente med hastighet går ikke på rendringen direkte. Mange påstår Opera gjør dette raskere, men det er jeg egentlig ikke overbevist om. Men selve navigeringen mellom sider går mye raskere.

Lenke til kommentar

næmen dægern... her var det jo bare windoze og linusk mennesker som hadde svart enda... da får vel nesten jeg som macmenneske dukke opp da.

Selv er jeg en av de som er trofast tilhenger av safari, mozilla og opera. bruker forsåvidt alle 3 om hverandre, sitter jeg på pc er det opera eller mozilla, på macen er det stort sett Safari men til nød for enkelte sider må jeg bruke enten opera eller mozilla, foretrekker mozilla ettersom den ligner mer på safari layoutmessig, dessuten er det irriterende at Opera ikke vil komme med 7.0 utgave til mac.

 

Når det gjelder hastigheter legger jeg ikke merke til så stor forskjell mellom mozilla og safari på mac, opera derimot er litt tregere. IE er noe de fleste macmennesker jeg kjenner til bare rister på huet av ser dumt på deg og spør hvordan du har tid til å vente så lenge.

 

Jeg vil derimot si at situasjonen for meg på pc ikke er helt den samme, der synes jeg stort sett at mozilla er en smule tregere enn IE mens Opera er en smule raskere enn IE igjen, på den annen side har jeg ikke testet med stoppeklokke og liknende.

 

Synes dog likevel det var litt merkelig med kun 0.25% på safari ettersom de fleste macfolk bruker OS X (10.2) og apple har mellom 2-3% markedsandel

hadde trodd safari skulle ligge opp mot nærmere 1%. På den annen side er det en mulighet at folk ikke surfer like mye på mac som på x86 ettersom flere har det som jobbverktøy og ikke leketøy. Jeg derimot har mac som leketøy like mye som jobbverktøy og er ikke flau over det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker nå Opera, før brukte jeg Netscape 4,78 har ikke brukt Explorer som min faste browser og kommer nok ikke til å bruke den. har heller ikke brukt noen av Email programmene til microsoft. jeg bruker Email programmet til Netscape.

 

Det jeg liker med opera er at jeg kan ha åpen mange sider samtidig

og lukke ned alt på en gang, så slår jeg av pc og neste dag åpner jeg Opera og alle de åpne vinduene er der som jeg forlot dem dagen før

med history i alle retninger.

Jeg har ingen fast oppstart side den starter der jeg stoppet sist jeg brukte Pc.

 

Jeg har instalert Opera 7,11 Opera 6 Netscape 4,78 Explorer 6

 

 

Når jeg startet med internett satt Bill Gates å sa at Internett bare var en flopp. Så den gang jeg startet var det vel Mozilla og Netscape, i starten var det ikke muligheter for å lage bookmark i nettleseren.

Da hadde man veggen full av lapper med internett adresser.

Lenke til kommentar
Når jeg startet med internett satt Bill Gates å sa at Internett bare var en flopp. Så den gang jeg startet var det vel Mozilla og Netscape, i starten var det ikke muligheter for å lage bookmark i nettleseren.

Da hadde man veggen full av lapper med internett adresser.

^^^ hehe :lol:

 

En jeg kjenner har skjermen full av gule post-ittm lapper. Sitter og knoter med programering og har 3 jobber@once + dårlig hukommelse også.... Vel, skjermen er jo _egentlig_ hvit. (ble litt off-topic dette)

 

 

Skjønner ikke hvilke mennesker som opplever IE som rask. Greit at IE har blitt raskere (alle husker vi vel den gang vi satt med modem og IE 3.1 fra online?), men opera har for meg alltid vært raskere. Jeg bare husker hvor deilig det var å bytte ut IE 3.1 med Opera (var det 3 et eller annet det også?). Den gang java ikke funket og halve internett så rart ut, men det var RASKT....I dag er differansen mindre, men den er der. Også i linux opplever jeg opera som den raskeste. Selv om "7-eleven" har en tendens til å kræsje på flash :( (skjønner ikke hvorfor)

Lenke til kommentar

.. jeg gidder ikke å diskutere med folk som skriver "M$" eller "windoze". de er som oftest ikke mer enn ti-tolv år i hodet..

 

Jeg er 28. Og skriver M$ når jeg føler for det, fordi jeg ønsker å slå fast for folk at M$ har kun én interesse, nemlig å tjene penger. Dette forhindrer dem fra å lage produkter som virker, og medfører at utviklingen bremses og forbrukerne plages.

 

Jeg synes det er bryet vel verd å være 12 år i hodet for å få understreket dette.

Lenke til kommentar
Jeg er 28. Og skriver M$ når jeg føler for det, fordi jeg ønsker å slå fast for folk at M$ har kun én interesse, nemlig å tjene penger.

 

ethvert firma har som mål å få tak i pengene dine. microsoft, sony, logitech, dagligvarehandelen på hjørnet.. men jeg ser ingen som syter om $ony, $par eller lignende (hadde jeg gjort det, hadde jeg også kalt dem for sutrende fjortiser).

 

idealisme er vel og bra, men det gir ikke mat på bordet.

Lenke til kommentar
morsom bug  :lol:

 

Hmm...

Når det er feil på IE, hører man bare "fae$ jæv£@ M$ Windoz".

Er det feil på Opera, så er det "en morsom bug"?

 

De fleste kommersielle sider har som regel en eller flere flash animasjoner (reklame osv.). Dersom Opera 7.11 krasjer ofte på dem, må vel det oppheve alle mulige (og umulige) fordeler Opera har?

Lenke til kommentar

De fleste kommersielle sider har som regel en eller flere flash animasjoner (reklame osv.).  Dersom Opera 7.11 krasjer ofte på dem,  må vel det oppheve alle mulige (og umulige) fordeler Opera har?

I den grad man ser på flash-animasjoner som en fordel. Ja.

 

Det spiller da ingen rolle om man ser på dem som en fordel eller ikke. Flash-animasjonene ER DER, uansett om man ønsker det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opera er best! (mener nå jeg...)

 

Har klart å rekrutere 5 folk til å begynne å bruke det. Var nok å vise at opera kunne blokke pop-up vinduer som du selv ikke hadde valgt å åpne.

 

En sjelden gang i blant bruker jeg exploerer og, men det blir uvant når ikke alle snarvei-knappene virker...

Lenke til kommentar

De fleste kommersielle sider har som regel en eller flere flash animasjoner (reklame osv.). Dersom Opera 7.11 krasjer ofte på dem, må vel det oppheve alle mulige (og umulige) fordeler Opera har?

I den grad man ser på flash-animasjoner som en fordel. Ja.

 

Det spiller da ingen rolle om man ser på dem som en fordel eller ikke. Flash-animasjonene ER DER, uansett om man ønsker det eller ikke.

Nevermind... Beklager mitt svette forsøk på å være morsom. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...