Gå til innhold

Studio8 og Edition5 spørsmål til noen som kan Edition5.

Anbefalte innlegg

Med den siste oppgradering av Studio 8 er programmet blitt mye mer stabilt. Jeg bruker også Hollywood FX.

Jeg lurer på hva kan gjøres med EDITION 5 som ikke kan gjøres med STUDIO 8.

Jeg har lest om Edition 5 (bare det som star på Pinnacle´s hjemmeside) og jeg ser ikke stor forskjell mellom de 2 programmer, unntatt prisen.

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er MYE du kan gjøre med Edition 5 som ikke kan gjøres med Studio 8. Litt vanskelig å summere opp alt her, men Edition er et program som så å si kan gjøre alt. Bl.a har du så mange videospor og lydspor du bare vil, slik at det er mange effekter som kan lages (som f.eks bilde-i-bilde) Du kan filme med blåskjerm og få et objekt på en hvilken som helst bakgrunn. Du kan kort sagt få til det du ønsker uten å møte på begrensninger. Studio har også en begrensning på hvor lang film du kan ha i timeline (ca 1 time) det har ikke Edition.

Mye mer jeg kunne ramset opp her uten at jeg skal gjøre det - kort sagt: Edition har alle muligheter, mens Studio 8 har et lite utvalg av muligheter.

I tillegg har Edition 5 en mye bedre måte å kalkulere effekter, overganger og komprimering til f.eks MPEG2 som gjør at kvaliteten blir mye bedre. Hvis du sjekker www.edition.no så kan du se litt mer hva dette programmet kan.

Lenke til kommentar

Edition 5 FUNGERER! I motsetning til Studio 8, som krasjer bare du ser på den Hadde Studio installert på min hovedmaskin, der funka den så som så. Etter at jeg kjøpte Edition prøvde jeg å installere den på min PC nr. 2, men der ville den ikke fungere. Hvergang jeg åpner tekstgeneratoren eller DVD menyene tryner den. Så det eneste som jeg kan bruke er serienummeret når jeg skal installere Edition oppgradringen på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...