Gå til innhold

Trådløs Range Extender fungerte før, men nå vises bare "uidentifisert nettverk"

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Wireless Range extender (D-link AirPlus G - DWL-G710) - som har fungert perfekt i 2-3 år.

Men nå for noen dager siden så står det at det nettet som jeg har forlenget signalet til, er et uidentifisert nettverk når man forsøker å koble det til, på tross av full signalstyrke osv, - og at man derfor ikke kan koble til internet.

Det fungerer tidvis noenganger men da fungerer det bare i noen minutter/time®, så går det tilbake til at det er et uidentifisert nett igjen. Når det fungerer går det relativt treigt, og er ustabilt - ramer ut av internett ofte.

Er slik på alle (2) maskiner som er tilkoblet denne wifi Range extenderen, med henholdsvis Win 7 64bit og Win XP.

Det merkeligste er at om jeg slår av strømmen på range extenderen, slik at jeg får det orginale signalet (som da er ganske lavt 1-2 barer på signal-styrken) , så kan jeg koble til internett med en gang - og nettverket er altså ikke "uidentifiserbart" og likeledes når jeg kobler til strømmen på range extenderen, så forsvinner internett igjen.

Har forsøkt og resette range extenderen samt sette forskjellige IP adresser fast, men til ingen hjelp.

Må jeg kjøpe ny range extender? eller finnes det noe jeg kan gjøre?

Håper på hjelp fra dere. På forhånden takk :)

Endret av Mr-tard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...