Hveding Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Hei! Dama mi skal kjøpe telefon, men er usikker på hvilken.. Hun liker touch. Hun vil ha denne (samsung galaxy s 2), men er den et godt valg ? Noen som kanskje har opplevd store problemer eller noe slikt ? Hun fåretrekker en telefon som er litt "stor"... Hun hadde tiligere Xperia x10 mini pro, og den hadde alt før mye feiler på seg.. Sendte den inn 3-4 ganger på reperasjon, og alle gangene har den dukket opp med et nytt problem. Men denne telefonen er også litt liten. Mvh Patrick. Endret 12. juni 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Vel, spørs hva hun bruker mobilen sin til da. Galaxy S2 er absolutt å anbefalle da hun er en Androidbruker og vil føler seg godt igjen når det gjelder brukergrensesnittet. Saken er om hun vil utnytte mobilens potensial enn å bare ringe og/eller sende sms. Da synes jeg Galaxy S2 er overpriset. Mobilen er pr dags dato den råeste på markedet så det er selvfølgelig lett å anbefalle. Sikkerhetsnivå er på topp iforhold til andre Android mobiler (Samsung med sin egen sikkerhetssystem), støtter alt av apps pga dets 2 kjernesprosessor, knall god skjerm som suger lite batteri, bra kamera og mulig til å filme 1080p klipp... for å nevne noe av godsakene. Endret 12. juni 2011 av nKyb Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Hun bruker den til blandt annet... Sende meld, ringe, facebook, msn, ta bilder osv... Hun bruker generelt sett det som er å bruke der. Men så kommer man til dette.. Er den vært pengene ? Oppstår det feiler på den osv.. Men vet du om xperia x10 er bra til slikt bruk som jeg nevnte ? Det er jo 1000kr i forskjell.. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Jeg kan absolutt anbefale Galaxy S2. Jeg gikk også over fra X10 Mini Pro, og jeg kan si deg at det var en stor forbedring. Det er naturlig nok ikke et fysisk tastatur som følger med, men man blir fort vant til å skrive rett på skjermen. Det første jeg la merke til var at alt gikk så fort. Å spille spill er ikke noe problem i det hele tatt, i sammenligning med X10 Mini Pro som ikke en gang klarte å kjøre Angry Birds uten å hakke. Hvor store krav dama di har veit jeg ikke, men den vanlige X10 kan også fungere, selv om den nå har blitt veldig gammel. I løpet av mine to uker med telefonen (Galaxy S2) har jeg ennå ikke oppdaget noen feil ved den. Men man kan jo aldri vite med teknologi, alt blir jo ødelagt en eller annen gang uansett. Xperia X10 har gått ned i pris fordi det har gått så lang tid. Galaxy S2 koster ganske mye nå fordi den er så ny, men jeg regner med at den vil gå ned i pris om et halvt års tid. Men det jeg vil fram til er at mobilen er verdt hver eneste krone du bruker på den. Dama vil nok ikke bli skuffa. Endret 12. juni 2011 av Christiαn Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Hun bruker den til blandt annet... Sende meld, ringe, facebook, msn, ta bilder osv... Hun bruker generelt sett det som er å bruke der. Men så kommer man til dette.. Er den vært pengene ? Oppstår det feiler på den osv.. Men vet du om xperia x10 er bra til slikt bruk som jeg nevnte ? Det er jo 1000kr i forskjell.. x10i er vanskelig å anbefalle da Sony har sagt at støtten av den modellen er minimalt eller nærmere lik 0. Den bruker 2.1 Android (mulig 2.2 i nærmere fremtid, men dette er fortsatt en gammel firmware da de fleste mobiler er oppe mot 2.3.3). Ikke nok med det, den er treig! Så nei, hold deg unna Xperia x10i. Jeg kan godt anbefale henne å skaffe seg Galaxy S2 da alt innenfor websurfing går fort så hun kan drive med facebook, legger bilder, oppdaterer status osv. uten å måte vente. Hun vil merkbart oppleve endringer iforhold til x10 mini. "Jøss! Dette går som bare rakern" vil hun sikkert oppleve. Samsung har i det siste skjerpet seg mye og er helt klart en av Googles favoritt firma når det gjelder Android støtte. Sony Ericsson har fått mye refs i det siste så det gjenstår å se hva de gjør fremover. (LG er verre synes jeg da de lovet rask oppdatering til firmware 2.3 etter lanseringen, men ha blitt utsatt til høsten. Det er halvvannets år det.) EDIT: Pass på, Super Amoled skjermene er så bra at man ikke vil gå tilbake til vanlige Amoled eller LCD skjermer. Så bra at man krever det også på sin neste telefon! Endret 12. juni 2011 av nKyb Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg minner om forumets retningslinjer. Særlig punktet angående «bumping». En post er blitt slettet. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Hehe, ja da har jeg fått litt tips om hva hun burde holde seg unna og hva hun kan kjøpe som er brukbart. Jeg vil tru hun går for samsungen da:)) takker for all hjelp! 1 Lenke til kommentar
ThaOva Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Husk å styr unna NETCOM, da de utsetter leveringsdato rett som det er, og vist man ringer til dem, så skylder de på andre selskaper. Seriøst, useriøse. Siste sprellet fra dem er at de ikke lengre vet når samsung g2 kan leveres. Har nesten ventet i 1 måned nå, i morgen ringer jeg å avbestiller og kjøper fra netonnet istedet, der er det lagervare, og knall service Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Takker for hjelpa folkens! Hva skulle man gjort uten folket på Hardware.no ^^ Galaxy S2 er bestilt å ventes i denne uken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå