Gå til innhold

Finner ikke skjermkort

Hockax

Anbefalte innlegg

Har allerede søkt på spørsmålet, men det er ingen av de svarene som kan hjelpe meg ./

Fikk den snodige ideen med å starte opp en gammel pc jeg har for å begynne å spille litt på pcen igjen (ikke snakk om nye titler, men de gode gamle). Tok en clean install, fjernet alt som var der fra før av og la inn en ny xp (XP 2002 sp 3). Alt gikk knirkefritt inntil jeg skulle laste ned drivere til skjermkortet mitt, jeg finnner det ikke...

Fikk alikevel tak i en driver til kortet når jeg åpnet pcen og leste på kortet inni, installeringen av driveren gikk fint, men når jeg prøver å bruke spill som jeg vet har fungert tidligere får jeg en feilmelding på at driveren ikke er oppdatert.

Ingen av løsningene på nettet har vært til noe hjelp, finner ikke skjermkortet med directX, finner det ikke med kontrollpanel-system og finner det heller ikke med enhetsbehandling. Enhetsbehandling gir meg jo noe da jeg ser at jeg har to skjermkort med en feilmelding på at driverne ikke er oppdatert på disse. Men det gir meg jo ganske lite hvis jeg ikke finner ut hva slags driver det skjermkortet skal ha da, regner med at den driveren jeg har prøvd å installere ikke hjalp så veldig mye.

Har dere en idé jeg kan prøve? Begynner å gå litt tom selv... Forresten er jeg rimelig grønn når det kommer til pc så kan hende jeg trenger litt enkle forklaringer :p

PS! pcen er kjøpt sånn som den kom, har ikke bygd noe selv så det er det originale skjermkortet som sitter inni, veit ikke om det hjelper noe?

Pcen er en packard bell,

AMD Sempron Processor

3000+

1.81 GHz, 512 MB RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serienr eller produktnr hadde vert kjempe kjekt å fått.

Da skal vi her på forumet hjelpe deg :)

Haha, jeg er så fantastisk dårlig på sånt som det her...

Uhm, det eneste nummeret jeg finner på pcen som kunne tilsi produknumemr er 0487996

Lenke til kommentar

Det hjalp kjempe mye ;)

Her er skjermkort driveren :)

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_xp.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.25&lang=us&rev=10.2&ostype=Windows%20XP%20-%20Professional/Home

Bare følg linken der å rull ned til option 1 :)

Tusen tusen takk, da skal jeg se om det funker. Tusen takk for hjelpen, selv om jeg ikke eier greie på det så har du hjulpet meg. Veldig hyggelig :)

Lenke til kommentar

Viss den ikke funker. Så vet ikke jeg noe mer.

Prøvde å finne pcen din på hjemmesiden til produsenten. Men det fant jeg den ikke. Er nok gått ut på dato :p

Skjermkortet fant jeg jo hos AMD.com :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...