Martin HaTh Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ok, så jeg har fått oppleve en ganske merkelig greie med musen min. Det hele startet for et par uker siden, da jeg kom på LAN og oppdaget at middle mouse button ikke funkerte i det hele tatt. "Dritt", tenkte jeg, mens jeg endret keybindings i div. spill. Jeg trodde den hadde blitt ødelagt. Så, for et par dager siden var jeg borte i noen dager, og da jeg kom hjem oppdaget jeg at tilbakeknappen på musa (altså nederste tommelknapp) ikke fungerte. Dette synes jeg var veldig rart, og ikke minst ergelig, iogmed at den brukes veldig ofte. Jeg oppdaget da, til min overraskelse, at middle mouse button fungerte igjen. Og da skjedde det jo enda rarere. Jeg hadde vært på skype, så fokuset mitt var på skyke. Jeg har to skjermer, slik at jeg har skype på den ene, og fkes Opera på den andre. Da jeg prøvde å trykke på Opera, for å fortsette browsingen min, var det ingen ting som skjedde. Det var akkurat som om jeg hadde et gjennomsiktig program over opera, som gjorde det umulig i trykke på noe som helst med musen. Hvis jeg alt+tabet over var det fullt mulig å gjøre ting med tastaturet, men med en gang jeg trykket noen steder med musen så mistet jeg fokus(igjen, akkurat som om jeg fokuserte et usynlig program). Jeg bestemte meg for å skru av og på PCen, og se om det fikset det. Da jeg kom inn igjen var alt som normalt, men tilbakeknappen fungerte fortsatt ikke. Jeg gikk inn på opera, og søkte fort, for å se om noen hadde hatt samme problem, og det var det. Uheldigvis var det ingen løsning, men det var et midlertidig tips, nemlig ctrl+alt+delete, og trykke på, egentlig, hva som helst. Det funker alltid for meg, men det fikser ikke alltid problemet i mer enn et par minutter. Noen ganger så fungerer også tilbakeknappen på musen etter jeg har gjort dette. Andre ganger fungerer det ikke. Som om ikke det skulle være nok med rare problemer, så hender det også at musen bestemmer seg for å trykke veldig intensivt i et sekund eller to på tilbakeknappen. Dette mereks bla. i Opera, og i spill, der jeg har bindet den til feks. et item. Skulle det være interessant(noe jeg ikke tror det er, siden tomshardware typen ikke brukte en ekstern mus(som han snakket om)), så bruker jeg Roccat Kone+, og Windows 7, 64-bit. Kan med glede komme med andre opplysninger, hvis det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå