Gå til innhold

Elitesoldater

TheRocky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe som heter "elitesoldat" i det norske Forsvaret. Det skilles kun mellom spesialstyrker og konvesjonelle styrker. TMBN og KJK er to avdelinger som innebærer spesielle tjenester, men de er ikke elitestyrker. FSK og MJK er de eneste spesialstyrkene.

Soldatyrket generelt er en livsstil og ikke bare et yrke du har det gøy med fra 8-16. Det krever særdeles mye å bli spesialsoldat, men er viljen der og fysikken er i orden, så kan du klare det. Du har derimot flere år på deg til å tenke nøye igjennom dette. Bruk denne tiden godt.

Lenke til kommentar

Deretter begynte jeg å engasjere meg på forum som diskusjon.no og milforum.net (der bør du vite hva du snakker om, da flere brukere sitter inne med alt mulig rart og kan kjefte deg ned om du ytrer deg feil og du risikerer at du aldri får den informasjonen du søker. Men der kan du virkelig få vite mye mer av folk med lang og bred erfaring).

Du burde vel strengt talt gjøre det samme her, som tidligere sagt i tråden så er det latterlig mye feilinformasjon her og folk bør egentlig bare holde kjeft om ting de ikke kan.

Pro tip, ta av den avataren, 5(3?) komp er vel ikke akkurat tippen av spydet i det norske forsvaret og du virker kun som en litt mindre wannabe enn TS.

til TS, skjerpings på holdning og underøk selv, når du kommer å sier "jeg vil bli elitesoldat" så virker du kun som en CoD fanboy som virkelig ikke er hva forsvaret vil ha.

Bli ferdig på VGS, få gode karakterer og hold deg aktiv.

Prøv deg innenfor fallskjermjegeropptaket så får du se, dette er et nåløye uten like.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TS: Hvis du har denne holdningen irl skal jeg love deg at du ikke blir noe "elitesoldat".

Men hvis du skal inn i FSK;

-Tren push ups, situps, hangups og 3000 m og gå turer i skogen med en ganske tung sekk, øk vekten hvis du syns det begynner å bli lett.

-Skjerpings på holdning.

-Må du ta førstegangstjenesten i fsk først.

-Anbefaler deg å ta førstegangstjeneste og befalsutdanning samtidig. Vis at du er interessert og VIL virkelig inn og ta alt av kurs som du har muligheter til.

-Deretter søker du deg til opptak for FSK.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Loliap:

Jeg vet ikke om du har oppfattet det eller bare troller. Men hvis du skal ha en mulighet til å komme inn i retning spesialsoldater i Forsvaret så bør du ta til deg informasjon som en ustrakt hånd av hjelp, ikke et personangrep. Dette innlegget er bare ett av mange som prøver å hjelpe deg, men blir feid vekk med bare tull.

Utenom fysikk så trenger også du psykisk styrke. Uten psykisk styrke hjelper det ikke å ha den største bicepsen i klassen. Du må vite å anvende...

Norsk ferdighetene/rettskriving burde også skjerpes.

Legg deg i trening nå, Forsvaret.no har et treningsprogram du kan følge, det er sydd sammen av Forsvaret.

Her er litt info om genrell styrke

Treningsprogram

Informasjon om opptaket til marinejeger, spesialjeger, kystjeger.

Kan også nevne for å komme inn den første døra til Forsvaret, sesjon, så skal du gjennom en typ logisk test som går på ordlikhet, matteferdigheter og figurlikhet.

Lykke til :)

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

makan til rabalder i denne tråden, kom ann folkens. skjerp dere, vær så snill. Hele tråden er bare brukt til å bitch fighte mellom tull....

Hva er det du egentlig lurer på Trådstarter? Hva ønsker du å få ut av denne tråden? Du må være spesifikk, jeg kan litt om spesialstyrker, men jeg har lest meg opp til alt selv i bøker og på nett, har aldri vært noe medlem eller noe i den duren. Det hadde jeg neppe aldri vært i stand sånn som det blir fremstilt av krav for å bli en spes jeg.

Og med mental styrke menes litt mer enn å bare klare å tenke på flere ting samtidig.

Edit: Så på datoen først nå, men lar det stå! ;)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...