kompliserte Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei jeg vil skjøpe et foto kamera med god kvalitet både for bilde og vidio. Men jeg aner ikke om hvilke merke er de beste? har du noe tips? takk 1 ung og singel gutt Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hvor mye har du å rutte med? Hva har du tenkt å filme? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Canon 550D/600D/60D/7D/5D II og Panasonic GH1 (med hack) og GH2 er de beste alternativene om begge deler er viktig. Alle de modellene gir full manuel kontroll over både eksponering og fokus - Canon-modellene har ubrukelig autofokus i videomode, men mange mener at autofokus i seg selv er ubrukelig til video (meg inkludert). 550D er et greit kamera å starte med - husk at et godt objektiv er minst like viktig som et bra kamera - og når det gjelder video, gjelder det lyd også. Om du har et stramt budsjett kan 550D med kitobjektiv (18-55IS og en Røde VideoMic være greit å starte med. Objektivet er litt ugreit å fokusere manuelt (til video) med - men man kan få til gode resultater med det. Når du har brukt utstyret ei stund finner du nok selv ut hva du savner - bedre objektiver, stativ eller kanskje bedre lydutstyr etc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå