Gå til innhold

Kunshan p170 vs Wishan w170 - value for money

Anbefalte innlegg

Kunshan p170

- Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- 500GB SATA 7200RPM

- nVidia GeForce GTX560M 1.5GB GDDR5

- Windows 7 Home Premium

Totalt 14 498,-

Wishan w170

- Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- Intel SSD 320 300GB

- BluRay spiller og DVD-brenner

- Windows 7 Home Premium

Totalt 14 495,-

Får man ikke egentlig mer (eller i hvert fall like mye) for pengene med Wishan vs Kunshan med denne konfig'en?

Skal handle ny desktop replacement før lengre tur utaskjærs, men har ikke handlet bærbar på 4 år, så er "utdatert" av meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vurdert maskinen opp mot hvor lett du kan få service på den utenlands siden det er der maskinen skal brukes.

Jeg vet at Asus har en form for global service, men jeg har ikke full oversikt over hvordan den fungerer.

Dell har global service som ikke koster stort, du kan flytte garantiforhold til det landet du oppholder deg i.

Hvordan Compal forholder seg til slike arrangement aner jeg ikke, men jeg vill undersøkt det med Multicom først.

Lenke til kommentar

Så maskiner blir ikke ødelagt når du har med deg staten?? :dontgetit:

Pointet mitt var at det var ikke bare bare å shippe avgårde på service uansett, og utenlandsperioden er 6 mnd, så det er ikke et viktig poeng for meg.

Så tilbake til det originale spm!? ;)

Lenke til kommentar

Kunshan blir dobbelt så rask i spill. Xishan er raskere i generell bruk.

Grunnen er at GT 540M har 96 shadere, GT 560M har 192 shadere.

Hmm..ok. Slikt er gresk for meg. Jobber ikke med IT lenger så har helt falt av utviklingen.

Spill ja, tro hva slags slikt jeg kommer til å bruke den til.

Tipper 70% film, musikk, web, etc, så der høres vel Wishan bedre ut.

Lenke til kommentar

Disse laptopene er beregnet på to forskjellige kundegrupper: Kunshan P170 er for den som kommer til å bruke maskinen mye til spilling. Den har et mye kraftigere skjermkort enn Xishan W170.

Med Xishan W150/170, får man en allround laptop som har svært kraftig hardware til prisen. Den laptopen som kommer nærmest den i forhold til hva den kan vise til av innmat, selv i basiskonfigurasjon, er faktisk en MacBook Pro til nærmere 17 000 kroner ... Skal man forsøke å finne en annen maskin som skal ha en matchende konfigurasjon som den du satte opp selv, skal du opp i over 20 000.

Den har også en av markedets beste skjermer, hvis man velger den matte varianten. Den er dessverre vanskelig å få tak i for tiden, i 17 tommers størrelse, så det absolutt beste kjøpet nå vil være en Xishan W150.

Vil man ha litt mer kraft til spilling, er Kunshan W155 noe å se på; GT 555M skjermkortet er merkbart kraftigere, ca. halveis mellom GT 540M og GTX 560. Nesten.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det var vel ikke noe valg av matt skjerm der? Er det slik at de har dels både den og glossy på lager og flaks avgjør?

Med 1GB grafikkort duger vel også Wishan til noe spilling, om en ikke verstinginnstillingene?

Lenke til kommentar

Antall GB grafikkminne har ingenting å si på hvor raskt grafikkortet er. Som en grunnregel kan man måle det ut fra shaderprosessorer og klokkefrekvens på disse.

Hehe, ok, vel hva vil grafikkortet i Wishan duge til? :D

Lenke til kommentar

Det var vel ikke noe valg av matt skjerm der? Er det slik at de har dels både den og glossy på lager og flaks avgjør?

Med 1GB grafikkort duger vel også Wishan til noe spilling, om en ikke verstinginnstillingene?

Man har valget på 15-tommeren, og hadde det for inntil en måned siden på 17-tommeren. Multicom sier det er pga lite tilgang til matte 17-toms paneler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...