Gå til innhold

Hvordan lage en ekstra virtuall skjerm? (win7)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha en server/HTPC gående som kun skal være tilkoblet HDMI på TVen min for å vise film.

Jeg vil dog kunne arbeide på en ekstra skjerm i tillegg via VNC uten å måtte stoppe fremvisningen på TVen.

Hvis jeg booter opp maskinen med både en vanlig skjerm og HDMI til TV så oppnår jeg det jeg vil ha. Jeg kan også koble vekk den vanlige skjermen og fremdeles bruke denne via VNC. Windows bryr seg jo ikke om signalet faktisk sendes til noen skjerm eller ikke.

Problemet er at med en gang systemet restartes vil det hoppe tilbake til å bruke èn skjerm (TVen). Det er naturligvis for dumt å ha en ekstra skjerm tilkoblet som jeg ikke har tenkt å bruke - bare for at windows skal simulere denne ekstra skjermen for meg.

Jeg trenger dermed en måte å kunne sette opp en virtuell skjerm som windows behandler som en helt normal skjerm men ikke fysisk er tilblet naturligvis - og som vil vedvare etter reboots.

Vet noen hvordan jeg kan gjøre dette? Det skal jo ikke være noen teknisk grunn til å ikke kunne gjøre dette, så jeg kan umulig være den første som har spurt etter noe slikt :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...