Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nybygg som ikke vil

Anbefalte innlegg

jeg satt sammen en ny maskin i går, men den krasjer for et godt ord. maskinen består av følgende:

HK: asus maximus IV extreme

CPU: i7 2600k

RAM: 4x2 corsair dominator 2000mhz

GPU: radeon 6950 (med 6970 bios (som tidligere har funkert som det skal))

Disker: 240 gb Revodrive x2 (ny) og to 2tb samsung disker (hadde fra før. usikker på nøyaktig navn. kan grave det ut ved behov)

blid og fornøyd skrudde jeg maskinen sammen og satt i gang. det første jeg reagerte på var at den var mye tregere enn jeg hadde sett for meg mtp revoen. merket ikke noe særlig forskjell hverken i oppstart av win7 eller ved vanlig bruk kontra min gamle core2duo-sak. systemet litt litt tregt, men det kunne brukes til vanlig windowsbruk. programmene "lugger" litt innimellom og det virket nesten som om den slet litt med multitaskingen. jeg prøvde også både metro2033 og crysis2 bare for moroskyld. begge spillene krasjet enten med en gang, eller etter 1-2 min spilling. henger seg, kommer såvidt igjen, henger seg igjen osv.

først antok jeg at det var revoen som var problemet. har lest meg opp på nettet, og fant ut at jeg burde oppdatere bios. jeg fant den nyeste biosen på nettet (husker ikke nøyaktig versjon. 14xx, ihvertfall den de nettopp slapp), flashet bios men fortsatt samme problem. jeg prøvde også å bytte slot på revoen. jeg har hatt den i 4x og to forskjellige x16 pci-e slots.

jeg tok til slutt ut revoen og installerte windows7 på en av samsung diskene, men også her var det samme problem.

derfor tenker jeg at det gjerne er en ram issue. jeg har prøvd å kjøre både 1,5v og 1,65v, samt 1333mhz, 1600mhz og 1833mhz. samme problemet over hele linjen.

jeg har nå satt mer eller mindre sammenhengende i halvannet døgn og stanget, og nå er det ikke gøy lenger. jeg hadde håpet at noen her inne kunne hatt noen idè.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du satt på spacere når du monterte hovedkortet?

Kansje ett newbie questione, men det var det jeg brant meg på med mitt førstre bygg for enn god del år siden..

Maskinen funket, men med mye bugs (ikke rart, siden stooore deler av hk var koblet til jord)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...