Splinten Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei! Har seg slik at jeg har en litt eldre laptop som jeg har kjørt vista på! Denne begynte å bli ganske treg, og skulle derfor formatere den. Men i det jeg har formatert og windows "fullfører installasjonen", blir skjermen bare sort med en musemarkør.. Deretter skjer det ingenting! Noen tips? kan dette være minne-problemet? tror det sitter 4gb med minne i den! Hilsen Philip Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei! Har seg slik at jeg har en litt eldre laptop som jeg har kjørt vista på! Denne begynte å bli ganske treg, og skulle derfor formatere den. Men i det jeg har formatert og windows "fullfører installasjonen", blir skjermen bare sort med en musemarkør.. Deretter skjer det ingenting! Noen tips? kan dette være minne-problemet? tror det sitter 4gb med minne i den! Hilsen Philip Er det fra CD du installerer eller recovery-disk (altså partisjon). Dersom det er fra CD ville jeg prøvd å slette alle partisjoner helt. Velg gjerne også å formatere uten hurtigformatering. Det er mulig at det er cd-en som er skranten og dermed ikke klarer å gjennomføre hele installasjonen. Det som også er svært sannsynlig er at harddisken har et problem. Dette er mer sannsynlig en RAM-en ettersom du klarer å komme helt til siste del i installasjonen. Dog kan det også være de andre komponentene som stopper installasjonen fra å fullføre. Prøv først å formatere grundig. Deretter prøv å installere et annet operativsystem. F.eks linux for å se om det fungerer. Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Ordnet seg ganske greit! Fikk tak i en ny cd, og da var det planke-kjør! Så var nok cd'n som var defekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå