B4stian Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg er på jakt etter et stativ til min Canon EOS550D. Jeg kommer til å bruke 24-105mm og 10-22mm til å ta bilder med og slik jeg ser det nå er det først og fremst til landskapbilder. Vil ha et stativ som kan tas med på reiser og utfklukter uten at det blir for stort og tungt og har sett endel på Benro Travel Angel-serien. Tror dere Benro A-0690 vil være et godt valg der? Har lest endel om at enkelte ikke er stødige nok osv, men regner med at dette som skal tåle 2,5 Kg skal ha ingen problemer med det jeg skyter med, har jeg rett? Er det evt. andre stativer jeg burde vurdere og hvilket hode er det beste til landskapsfotografering? Ser helst å holde meg under $200. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Veldig mange tråder som er om akkurat dette nå føler jeg. Kanskje ta å se litt rundt her inne først? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1350309 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg har kikket litt på Benro-stativer i det siste, men jeg er ingen ekspert på stativer. Det jeg liker dårlig med det du lenker til, er at det har fem seksjoner. For det første er det mange seksjoner å løsne/stramme. Og så blir de innerste seksjonene veldig tynne, så jeg tror at med mindre det er helt vindstille så bør man kanskje unngå å bruke den siste seksjonen / de siste to seksjonene. Selv så driver jeg og kikker sultent på Benro Travel Flat Carbon -serien, den virker perfekt, helt til å jeg begynner å ønske at for så mye penger burde den hatt minst ett ben som kunne bøyes lenger ut (f.eks i bratt bakke) og helst også tas av og brukes som monopod, -det er sånne teknikker jeg bruker for aldri å bestemme meg Lenke til kommentar
polljen Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 .......helt til å jeg begynner å ønske at for så mye penger burde den hatt minst ett ben som kunne bøyes lenger ut (f.eks i bratt bakke) og helst også tas av og brukes som monopod, -det er sånne teknikker jeg bruker for aldri å bestemme meg Da burde vel Transformer Travel Angel serien kunne passe for deg. Denne har ett "avtagbart" ben som kan brukes som monopod. Selv har jeg den "gamle" Travel Angel (C069), der bena er relativt fleksible når det gjelder bruk i brattere terreng. Prisen er dog ett ankepunkt, skal jeg innrømme. Personlig så var jeg så heldig at jeg kjøpte mitt da FotoVideo, for halvannet år siden hadde en kampanje (via FotoVideo-klubben) med 50% rabatt på Benroutstyr. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Da burde vel Transformer Travel Angel serien kunne passe for deg. Meh, jeg liker Flat for plassen det (ikke) tar. 50% høres ut som en god deal Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg er på jakt etter et stativ til min Canon EOS550D. Jeg kommer til å bruke 24-105mm og 10-22mm til å ta bilder med og slik jeg ser det nå er det først og fremst til landskapbilder. Vil ha et stativ som kan tas med på reiser og utfklukter uten at det blir for stort og tungt og har sett endel på Benro Travel Angel-serien. Tror dere Benro A-0690 vil være et godt valg der? Har lest endel om at enkelte ikke er stødige nok osv, men regner med at dette som skal tåle 2,5 Kg skal ha ingen problemer med det jeg skyter med, har jeg rett? Er det evt. andre stativer jeg burde vurdere og hvilket hode er det beste til landskapsfotografering? Ser helst å holde meg under $200. Har selv Benro Travel Angel i karbon, og etter hva jeg har lest er karbon ett litt mer "dødt" materiale enn aluminium som gjør at det skal drepe vibrasjoner mer effektivt. Jeg har iallefall ikke merket noe til ustabilitet med D300 m/grep og 18-200VR objektiv på eksponeringer på ett par minutter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå