Gå til innhold

Galaxy S II eller Optimus 2X

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en ny mobil med abo fra Netcom, og tenkte å kjøpe min første Smartphone med det samme. Men jeg er usikker på hvilken type, selv om jeg har begrenset det til enten LG Optimus 2X (1499 med det aboet jeg skal ha) eller Samsung Galaxy S II i9100 (2599 med samme abo). Begge har fått terningkast seks på diverse sider og blader, og Galaxy S II virker til å komme så vidt over. Jeg lurer bare på om det er verdt 1100 kr forskjell?

Jeg skal bruke telefonen til både musikkspiller og kamera, så disse funksjonene er viktig for meg. Jeg vil også bruke den til spill til en viss grad, da alternativet er å kjøpe meg en PSP...

Takk for hjelpen på forhånd!

Endret av Sacremas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke så mye til Samsung Galaxy S II i9100, men LG Optimus 2X har jeg selv. Kameraet på denne telefonen er veldig godt, og jeg får hele tiden postive tilbakemeldinger av bilder jeg har tatt med dette kameraet. Når det gjelder musikkspileren på denne telefonen er denne litt "enkel", men det problemet løste jeg med å erstatte musikkspilleren med en annen fra Androidmarked. Telefonen har en svakhet, og det er batteriet. Men det er nå det samme problemet som andre smart-telefoner også har. Men etter at jeg begynte å styre dette med 2G, 3G, 3H og wifi selv varer batteriet vanligvis 24-36 timer avhengig av bruk. Jeg har ingen problemer med å anbefale denne telefonen til noen. Vel og merke hvis det er telefon til privat bruk hvor en ikke avhengig av mail skal ramle inn i innboksen til en hver tid. For da vil batteriet tømmes i løpet av 12-14 timer. Men jeg håper og tror dette vil ordne seg etter hvert som det kommer oppdateringer til telefonen nå i juni.

Endret av Krekre
Lenke til kommentar

Samsung er overlegen grunnet at den er raskere, tynnere, mer stabil, bedre batteri tid, bedre kamera (gjelder også filming), android 2.3 og at samsung gir ut oppdateringer isteden for å bare å love og love slik LG gjør.

@krekre oppdateringen til 2.3 har blitt utsatt til høsten.

Endret av android 2.ios
Lenke til kommentar

Ja.Styr unna LG.Kameraet er ikke bra.Jeg er en av flere uheldige som ikke klarte å vente til GSGII kom i butikkene så jeg endte opp med LG. :(

Den henger seg opp,Skrur seg selv av og sluker strøm.Kameraet tar ikke særlig bra bilder heller.

Bildene blir litt bedre hvis du fjerner bakdekselet men da kan jo mobilen letter ta skade.

Filmer du med kameraet blir videoene nesten ubrukelige da den komprimerer filene alt for hardt.Noe som gir artifacts når du beveger kameraet til sidene.Frameraten er flere ganger under de lovte 24fps noe som gjør at det hakker litt og.

Bedre å bruke en 1000lapp ekstra på en mobil du blir fornøyd med.

Lenke til kommentar

Rart at slike ting ikke er tatt opp i de forskjellige terningkast 6 kritikkene av den da... sikker på at du ikke fikk en defekt modell?

Uansett virker det som om GSII er riktige valget, men jeg tar fortsatt gjerne meninger av dem med Optimus 2X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...