Gå til innhold

Digitalkamera for hverdagsbruk, Anbefalinger ?

Anbefalte innlegg

Tenkte meg et kamera jeg kunne ha med meg til en hver tid, ikke så stor størrelse. Kameraet bør være av en slik karakter og pris, at man kan ta det med seg på fest uten å være alt for redd for at det blir ødelagt. Bør derfor også ha en ganske sterk blitz. Hvor mange megapixels er hensiktsmessig for et slikt kamera til min bruk ? Gi meg evt tips og anbefalinger på et slikt kamera, med sånn ca pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til det bruket du sier så ville vel jeg sagt at Sony P72 er et greit valg, ligger vel på ca. 3000 kr og er også et anbefalt kamera av akamera.no.

Dette kameraet har 3mpix, samt AF hjelpe lampe noe som gjør at det eigner seg bedre enn mange andre kameraer til innendørs fotografering som de festene du snakker om.

Hvis dette ikke er int. så bør det kameraet ditt ha den AF hjelpe lampen samt 2 mpix (2mpix holder fint til utskrift i vanlig fotostørrelse.)

Skal du forstørre bildene dine bør du gå noe opp.

Lenke til kommentar

Titta faktisk på dette når jeg dreiv og søkte litt rundt på nettet i stad. Det kameraet jeg testet var et Canon Powershot S30, som jeg syntes virka veldig bra. Synd de ikke selger dette nytt lenger ? Disse to kan vel regnes som sammenliknbare muligens ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...