Gå til innhold

Katt plaget av kråker


Anbefalte innlegg

I det siste har det kommet veldig mange kråker her hvor jeg bor og jeg ser ofte at de plager katten min ved å fly rett over henne eller stå nærmt henne og skrike flere stykker. Jeg ser at katten min ikke liker det i det hele tatt og hun tørr jo nesten ikke å gå ut lenger. Hun som hele tiden er så glad i å være ute og nå tørr hun ikke å bevege seg ut døren nesten. Blir så forbanna på de kråkene og ville skutt de for lengst hvis det var lovlig.

 

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? Er vel egentlig ikke så mye jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forsåvidt lite du kan gjøre, men jeg ville tatt meg en runde å sett om det var noe som gjorde at kråkene blir tiltrukket til det stedet, for eksempel dårlig sikrete bosspann(les; åpne), dumpingplass av restmat fra naboen osv. Hvis de har reir der kan du dersom du er umoralsk fjerne reiret(dersom det ikke er egg, eller unger selvfølgelig) også se om det hjelper.

Lenke til kommentar

 

Er det ulovlig? Auda :ph34r:

 

 

Er vel ikke lov å skyte i et boligområde

 

Det er forsåvidt lite du kan gjøre, men jeg ville tatt meg en runde å sett om det var noe som gjorde at kråkene blir tiltrukket til det stedet, for eksempel dårlig sikrete bosspann(les; åpne), dumpingplass av restmat fra naboen osv. Hvis de har reir der kan du dersom du er umoralsk fjerne reiret(dersom det ikke er egg, eller unger selvfølgelig) også se om det hjelper.

 

Har ikke mye moralsk til overs for de kråkene, skal ta meg en runde ;)

Lenke til kommentar

Et gammelt røvertriks for å hindre at biler blir bombardert med måseskit, er å legge en sånn lekegummislange på biltaket. Er ei venninne av meg som pleier gjøre det, og det funker visstnok mot måser. Få taki et dusin lekeslanger og plasser de rundt om på eiendommen, så kan det hende kråkene trekker seg tilbake.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

 

Er det ulovlig? Auda :ph34r:

 

 

Er vel ikke lov å skyte i et boligområde

 

Stemmer det, hadde du vært grunneier et sted, hatt jegerprøve og hagle så hadde det vært en annen sak.

 

Kan jo prøve å kontakte kommunen du bor i dersom dette er et vedvarende problem. Plassere ut plastikk-hubroer eller mat i nærområdet kan få kråkene til å tenke på noe annet en stund.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

mora til ei veninne av meg har hengt opp CD-plater på verandaen. det er nå kun for å holde fugler vekk fra verandaen da, men det kan vel funke å henge sånt opp her og der i hagen og... evt. andre 'shiny' ting... fuglene blir visst skremt av de...

henge opp 'bilder' av ørn? det snakka mamma om at skremmer vekk fugler og.

vet jo ikke om det fungerer for kråker da, men det er vel verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

er vel lovli og skyte kråker? såg da ei anonse på finn for litt sida med en som hadde ein fryser full av døde kråker til salgs, for bruk til jakt trening for hund.

www.game-on.no kjøp deg eit lufftgevær.

Bra du oppfordrer til dyreplageri. Greit nok at kråka kan være irriterende, men den fortjener ikke en såpass usikker død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kråke er lovlig å jakte med hagle mellom 15/7 og 31/3 - det er hekketid nå, så da er de fredet (det er sannsynligvis også derfor kråkene er så pass aggressive mot katten din).

Ellers mener jeg at det er lov å jakte nær bebyggelse, men husk at du alltid skal opptre forsvarlig med våpen - og dermed ha et klart skuddfelt. Noe som du ikke har midt i et boligfelt :)

 

Det beste er nok å være tidlig ute neste år. Identifiser steder de får mat, og steder de legger rede; og begrens tilgangen til disse.

Slange trikset har jeg også hørt funker, så det kan du prøve i sommer.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg er fullt klar over at det er lovlig å skyte kråke med hagle. Det har jeg ingenting i mot, men når man oppfordrer til å kjøpe luftgevær blir jeg litt oppgitt.

 

Skal man først jakte på dyr, skal man gjøre det med dertil egnet våpen (følge loven). Det var poenget mitt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vel eit kraftig luftgevær gjør susen, mente sia det var utforbi huse hanns så passet det ikke akuratt og sitte og smelle med haggle når det er naboer rundt.

men glemte at det ikke var lov og jakte med luftvåpen i norge, er lov mange andre land.

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...