David_T Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Tenkte av jeg skulle kjøpe inn SSD når jeg skal bygge pc i slutten av Juni. Er dette en god SSD? http://www.dustinhome.no/pd_5010594230.aspx Vil helst ikke betale over 1000kr, og vil ha så rask som mulig SSD, trenger ikke mere en 60GB SSD, ettersom jeg ikke kommer til å ha noe annet en OS, Sony Vegas og Adobe After effects på den. og mulig noen små ting senere 1 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ja, den er bra. Har ikke funnet så mange tester av den på 60gb, men storebror er testet og viser gode resultater. http://www.hardware.no/artikler/ocz_agility_3_240_gb/98736/4 http://www.guru3d.com/article/ocz-agility-3-review/ 1 Lenke til kommentar
David_T Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Ser den har stor Lese og skrive hastighet iforhold til andre, det er bra? X) Lenke til kommentar
Athey Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ser den har stor Lese og skrive hastighet iforhold til andre, det er bra? X) Det er bra det også ja Men det viktigste er det som kalles Random read/write, som handler om lesing/skriving av små filer. Dette gjør Agility 3 det veldig bra på, og det er det som gjør at SSDen føles kjapp Lenke til kommentar
David_T Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Ok Er det noen av dere som gidder å sjekke om det er en like bra SSD disk på Komplett.no til samme pris? Som er like rask som denne? Er ikke så inni det med SSD Lenke til kommentar
Athey Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Når du først skal bygge pc, kunne det lønnet seg å sette opp et oppsett på Dustin Home, og sjekke om det er billigere Regner med at de har Agility 3 på lager. Lenke til kommentar
David_T Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Ok Tenkte jeg skulle ha Gtx 560 Twin Frozr versjonen, og den har dem bare på komplett Men om du kan finne et skjermkort som er like bra til meg på dustin home hadde det vært kjempe fint (Om du gidder) Helst ikke med Stock vifte Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg vet ikke om noen SSD disk til under tusen kr som er bedre enn denne. Skrive og lesehastigheten er veldig bra. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 For en 60-64GB disk ville jeg sett på enten Crucial m4 (den oppdaterte versjonen av c300) eller Agility 3 Førstnevnte er bittelitt billigere, men sistnevnte har en del mer ytelse. Spesiellt er agility 3 ganske betydelig bedre på sekvensiell read og write. Begge er gode på random writes og IOPS som er viktig for at disken skla føles veldig snappy og ikke bare være god på lese/skrive store filer. Begge diskene må jeg si er veldig raske, så i praktisk bruk er det gjerne ikke så voldsom stor forskjell på dem i hvordan de oppleves bortsett fra at agility 3 vil kopiere filer en del raskere. Begge vil få snurredisker til å virke som steinalder-teknologi i forhold. Begge to er av siste generasjon SSD-disker. Jeg vil si at personlig holder jeg en knapp på Agility 3 da den er bare marginalt dyrere. Vær obs på at begge disse diskene krever S-ATA3 på hovedkortet for å yte maksimalt på sekvensiell skrive/lese - spesiellt agility 3 disken vil være beydelig begrenset på S-ATA2. Det er bare rimeig nye hovedkort som har dette som standard, så det er verdt å sjekke opp i før kjøp. -Stigma Lenke til kommentar
gusb3 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 For en 60-64GB disk ville jeg sett på enten Crucial m4 (den oppdaterte versjonen av c300) eller Agility 3 Førstnevnte er bittelitt billigere, men sistnevnte har en del mer ytelse. Spesiellt er agility 3 ganske betydelig bedre på sekvensiell read og write. Begge er gode på random writes og IOPS som er viktig for at disken skla føles veldig snappy og ikke bare være god på lese/skrive store filer. Begge diskene må jeg si er veldig raske, så i praktisk bruk er det gjerne ikke så voldsom stor forskjell på dem i hvordan de oppleves bortsett fra at agility 3 vil kopiere filer en del raskere. Begge vil få snurredisker til å virke som steinalder-teknologi i forhold. Begge to er av siste generasjon SSD-disker. Jeg vil si at personlig holder jeg en knapp på Agility 3 da den er bare marginalt dyrere. Vær obs på at begge disse diskene krever S-ATA3 på hovedkortet for å yte maksimalt på sekvensiell skrive/lese - spesiellt agility 3 disken vil være beydelig begrenset på S-ATA2. Det er bare rimeig nye hovedkort som har dette som standard, så det er verdt å sjekke opp i før kjøp. -Stigma Vil agility 3 funke på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det vil fungere utmerket! Intel® P67(B3) chipset : 2 x SATA 6Gb/s port(s), gray 4 x SATA 3Gb/s port(s), blue Support Raid 0, 1, 5, 10 Marvell® PCIe 9120 controller : *2 2 x SATA 6Gb/s port(s), navy blue http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67/#specifications Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 For en 60-64GB disk ville jeg sett på enten Crucial m4 (den oppdaterte versjonen av c300) eller Agility 3 Førstnevnte er bittelitt billigere, men sistnevnte har en del mer ytelse. Spesiellt er agility 3 ganske betydelig bedre på sekvensiell read og write. Begge er gode på random writes og IOPS som er viktig for at disken skla føles veldig snappy og ikke bare være god på lese/skrive store filer. Begge diskene må jeg si er veldig raske, så i praktisk bruk er det gjerne ikke så voldsom stor forskjell på dem i hvordan de oppleves bortsett fra at agility 3 vil kopiere filer en del raskere. Begge vil få snurredisker til å virke som steinalder-teknologi i forhold. Begge to er av siste generasjon SSD-disker. Jeg vil si at personlig holder jeg en knapp på Agility 3 da den er bare marginalt dyrere. Vær obs på at begge disse diskene krever S-ATA3 på hovedkortet for å yte maksimalt på sekvensiell skrive/lese - spesiellt agility 3 disken vil være beydelig begrenset på S-ATA2. Det er bare rimeig nye hovedkort som har dette som standard, så det er verdt å sjekke opp i før kjøp. -Stigma Vil agility 3 funke på dette hovedkortet? Ja, det vil den. Den funker på alle hovedkort, men på hovedkort som ikke har SATA 3 (SATA 6 gbps)-porter så vil den ikke yte like mye som det står på papiret. Lenke til kommentar
gusb3 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det vil fungere utmerket! Intel® P67(B3) chipset : 2 x SATA 6Gb/s port(s), gray 4 x SATA 3Gb/s port(s), blue Support Raid 0, 1, 5, 10 Marvell® PCIe 9120 controller : *2 2 x SATA 6Gb/s port(s), navy blue http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67/#specifications Det var godt å høre. tror jeg kjøper den da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå