mistercartman Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Hei, I følge Windows er det 7,6gb ledig på sticken og jeg prøver å kopiere inn en fil på 5,45gb. Men jeg får melding om at filen er for stor. Kjører Windows 7 64bit. Er det noe jeg ikke vet om lagring? Minnebrikken er kjøpt hos en anerkjent norsk nettbutikk og bør ikke være en piratkopi. Endret 11. juni 2011 av mistercartman Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hvis du sjekker egenskaper så ser du at filsystemet er FAT32. Dette er et gammelt filsystem, og det har en grense på 4 GB størrelse på en fil. NTFS og exFAT er nyere filsystem som tillater mye større filer. Du må da formatere om, noe som sletter alt. Men NTFS er egentlig ikke optimalt for minnepinner. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Ahhh selvfølgelig Visste det var et eller annet jeg glemte. Tror ikke jeg har tenkt på FAT32/NTFS problematikken siden jeg gikk over til XP for ørten år siden. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå