Gå til innhold

Angre på kjøp av mobil i butikk?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg gikk i dag innom en Netcom-butikk, for å få pris på hvit iPhone 4 32gb. Denne hadde de desverre ikke inne, men selgeren, en meget dyktig en, anbefalte meg en Samsung GALAXY S 2. :whistle:

Selgeren var svært så dyktig, eller jeg svært så lettlurt :innocent: , og jeg endte selvsagt opp med å kjøpe Samsungen, med binding til Netcom.

 

Jeg har sitti å knota rundt på denne tlf nå, og liker den overhode ikke. :thumbdown:

Mulig den er bedre på mange mulige måter, men det hjelper ikke.

 

:no:Jeg vil ikke ha den... :no:

 

Så kommer da det store spørsmålet.

 

Har jeg krav på å få byttet denne tlf, event få pengene tilbake når jeg har kjøpt den i en vanlig butikk?

Event hva med bindingstiden?

Jeg vil ha en iPhone igjen, og kan jo ta bindingstid på denne tlf isteden.

 

Har søkt litt rundt, og ser at hadde jeg kjøpt den via internett, hadde det vært en ting, men finner ikke noe info ang kjøp i butikk.

 

Noen som kan hjelpe? Event har henvisning til lov?

 

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg var deg ville jeg gjort følgende:

Gå tilbake med telefonen og si at den er håpløs å bruke og at du føler du ble lurt til å kjøpe denne fremfor modellen du hadde tenkt til å kjøpe. Det er ikke hold i argumentasjonen, men kanskje de er snillere enn de skal være?

 

Som Horrorbyte nevner har du ikke krav på noe som helst. Det eneste som kan redde deg er en fleksibel butikk, eller om selger har villedet deg ved å gi feilaktige opplysninger/solgt deg et produkt som ikke passer med behovene du informerte selger om.

 

OBS: Du kan/bør ikke bruke behov eller villedende selger dersom selger har gitt deg god veiledning. Brukergrensesnittet varierer fra produsent til produsent og er ofte noe som krever tilvenning. Jeg vil ikke tro du klarer å heve et kjøp med bakgrunn i at du synes Samsung Galaxy S2 er håpløs når du opprinnelig var ute etter iPhone.

Jeg har iPhone selv og kunne aldri tenkt med Samsung/LG/HTC eller noe annet med Android på, men det er ikke dermed sagt at telefoner med Android i bunn er dårligere selv om jeg foretrekker iPhone. De er bare annerledes, og får du hevet kjøpet på bakgrunn av det har du flaks :)

 

Kanskje selge telefonen brukt på Finn.no? Og bruke simkortet som fulgte med i en iPhone som du bestiller fra Apple.no?

Lenke til kommentar

Som allerede nevnt har du ingen rettigheter her, men man kommer som regel langt med ærlighet og god folkeskikk. Gå tilbake til butikken og forklar situasjonen ikke legg for stor vekt på at du føler selger har lurt deg, det får du ta om de setter deg på bakbeinene. Si du mye heller ønsker en iPhone og spør om dere ikke kommer til en enighet om å bytte. Rent praktisk med bindingstid og sånt ordner de med en 20 sekunders telefon til NetCom.

 

Dersom butikken er velvillige og skjønner her at de kan skaffe seg en kunde som kommer tilbake i stedet for aldri å komme igjen vil de la deg bytte til den telefonen du vil ha.

Lenke til kommentar

Her var det mange svar. :thumbup:

Tusen takk alle sammen. :D

Var som jeg trodde/var redd for. :ermm:

 

Skal ta kontakt med salgsstedet så fort de åpner på tirsdag morgen, men får ikke vært der før på etterm, da jeg må på jobb.

 

Så får jeg bare sattse på at selgeren er i godt humør, og kan gjøre en deal med meg.

 

Og tusen takk igjen for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...