Gå til innhold

Førstegangstjenesten?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18 år som er interessert i å verve meg som grenader etter førstegangstjenesten, men jeg har et lite problem. Jeg kom ikke inn på sesjon 2, noe som betyr at jeg "slipper" førstegangstjenesten. Det betyr vel at jeg ikke har en mulighet for å verve meg? Er det mulig å få deltatt på sesjon 2 selv om man ikke har kommet inn, eventuelt hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Refererer til ett svar hvor jeg stilte lignende spørsmål.

 

Her er tråden forresten.

 

 

Du har ingen stilling du kan verve deg til da du ikke har fullført noen militær stilling under førstegangstjeneste før.

Tror jeg ganske så sikkert iallefall.

 

Hvis du mener du er egnet til førstegangstjeneste selv sender du først e-post til vpv og spør om du kan få tilsendt opplysningene som gjorde at du ikke er egnet for sesjon del 2.

 

Send en mail til [email protected]

nevn personnr, fullt navn, adresse og;

"Jeg lurer på om jeg kan få tilsendt opplysningene som gjorde at jeg ikke var aktuell for å bli innkalt til sesjon del 2."

eller noe lignende.

Da får du svar halvannen måned senere alt etter hvor mye de har å gjøre på brev. Tok hvertfall så for meg.

De har ikke lov til å sende ut personsensitive opplysninger på mail eller telefon.

Du mottar dermed en/flere grunner. Hvis du ser på dette som noe du kan motbevise går du til lege eller hva problemet kan motbevises med. Du sender dermed den med som vedlegg til brev hvor du sier du har motbevist og at det ikke er noe som plager deg en ting i livet og fyller kravene til sesjon del 2.

Deretter går det noen måneder før du får svar igjen, tok 4 måneder for meg. Fikk dermed beskjed om at jeg var egnet til sesjon del 2 og at jeg fikk innkallelse til del 2 enten høsten 2010 eller våren 2011.

 

Var inne på sesjon igår og gikk veldig greit.

 

Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...