Gå til innhold

SSD til bærbar. Hvilket merke er best? SATA 3?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe en SSD (tenker på 120GB) til min bærbar. SATA 3 er jo det nyeste, og hvilke merker mener dere er best? Har dere noen erfaringer? Har hørt at corsair sine SSD'er har hatt noe problemer. Tenker å ha OS og noen spill (for funz) på SSD'en. Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den støtter SATA 6.0 Gb/s.

Av gode SATA 6.= Gb/s så er det Vertex 3 MI, Force 3, Intel 510 og Crucial M4. Nå for tiden så har Corsair og Ocz endel problemer med sine serier så jeg ville gått for en M4.

Lenke til kommentar

Av gode SATA 6.= Gb/s så er det Vertex 3 MI, Force 3, Intel 510 og Crucial M4. Nå for tiden så har Corsair og Ocz endel problemer med sine serier så jeg ville gått for en M4.

Kjempe! Skal ta en titt på den M4. Takk for rask tilbakemelding =)

Lenke til kommentar

Men ser at corsair har noen 550/510 lese/skrive. Det er jo betydelig raskere enn intel og crucial sine? Men hjelper jo lite det om de ikke funker!

Lenke til kommentar

Du må ikke se deg blind på sekvensielle hastigheter for les og skriv. Tallene som er oppgitt for alle SSD med Sandforce kontroller (som f.eks Corsair Force og OCZ Vertex 2/3) er målt med data som kan komprimeres. Hvis de hadde vært testet med ukomprimerbare data så hadde tallene vært omtrent like som Crucial M4.

Lenke til kommentar

Du må ikke se deg blind på sekvensielle hastigheter for les og skriv. Tallene som er oppgitt for alle SSD med Sandforce kontroller (som f.eks Corsair Force og OCZ Vertex 2/3) er målt med data som kan komprimeres. Hvis de hadde vært testet med ukomprimerbare data så hadde tallene vært omtrent like som Crucial M4.

Ahh, har ikke så god peiling serru. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Hallo BAT :) Lenge siden jeg poppet opp et spørsmål du kanskje kunne svare på, så popper et nå jeg:

Releasedate på Corsair Force 3 60gb versjonen, har du noe peil på det eller?

Har lett meg skakk på div. fora og nettsider, inkludert Corsair sine, eneste jeg finner er informasjon satt ut før release på disse diskene, da 60gb skulle komme sammen med 128 og 240 versjonene :p

Sitter på en bestilling hos netshop nå på 10000 men det er med Corsair Force 60gb, for netshop fjernet 128 versjonen sin etter trøbblet med stabiliteten. Anyways, skulle gjerne likt en Force 3 i oppsettet der så svar så snart som mulig :D

Outcasted out! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...