Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmmm, høres ikke helt bra ut da.

 

Håper de ikke går for mye bort fra røttene til spillet.

 

Røttene til spillet har de vel egentlig ikke gått bort i fra. De har vel mer lagt til sin egen vri på det. Det gjenstår å se om de klarer å ro det hele i land på en måte som blir bedre motatt enn slik tingenes tilstand er i den utdaterte beta versjonen vi er i nå.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt endel av betaen og er stort sett fornøyd:

 

Nostalgien gjør at jeg savner mage guild. Likevel er jeg nok til slutt fornøyd med løsningen med talenttreet. Balanse alltid har vært et stort problem med serien og tilfeldigheten med guilden har bidratt. Problemet nå er at heltene raskt "låser" seg til såkalte cookie cutter builds. Gjenstår å se hvor mye utvikleren vil innvolvere seg med balansering etc etter at spillet er gitt ut.

 

Styrkeforholdet mellom svakere og sterke enheter synes jeg stort sett er en positiv ting. Tidligere har de laveste enhetene kun vært kanonføde etterhvert, liker bedre at det er litt taktikk i å bruke alle sammen nå. Når det er sagt er nok forholdet litt for skjevt i betaen, de kan godt buffe de sterkeste et par hakk til.

 

Town window slik det er nå er helt forferdelig, knapt noen som liker det. Har vært meget stille på den fronten fra utviklerene, noe som ikke lover godt. Om det er town window eller town screen er ikke så nøye for meg, men helt håpløst at det ikke er noe visuell fremstilling av det vi bygger. Ser ut som om utviklerene har hatt et håp om å "strømlinjeforme" spillet for raskere flerspiller, men for mye av dette vil resultere i at serien mister sin egenart.

 

Musikken er herlig, spesielt når det kommer nyversjoner av musikken fra homm 2 og homm 3.

Lenke til kommentar

Synes The Cynical Brit sine videoer er ganske bra, og hans video der han viser endel fra Beta er bra den også. Tar også opp endel av forskjellene fra tidligere serier.

 

 

Heh, skulle akkurat til å tipse om den videoen også - rimelig god oversikt.

 

Vurderer nå å forhåndsbestille for å få tilgang til betaen i helga, men lurer på om noen som allerede har gjort dette kan forklare nøyaktig hvordan det fungerer?

 

F.eks.:

* Må man bestille fra visse, spesifikke sider, eller vil det fungere å stikke innom spaceworld/platekompaniet e.l. og så få utlevert en kode?

* Har man umiddelbart tilgang, eller tar det tid å ordne?

* Krever det noe programvare utover selve spillet, type steam etc.?

Lenke til kommentar

 

F.eks.:

* Må man bestille fra visse, spesifikke sider, eller vil det fungere å stikke innom spaceworld/platekompaniet e.l. og så få utlevert en kode?

* Har man umiddelbart tilgang, eller tar det tid å ordne?

* Krever det noe programvare utover selve spillet, type steam etc.?

 

Bestilte fra Gamezone og fikk beta nøkkel på mail like etter bestilling,samt link til betaen i samme mail. Tilgang får du så snart du får lasta ned betaen og lagt til nøkkel. IKKE bruk steam for å laste ned betaen og få tilgang!!Er bare trøbbel med det. ugyldige nøkler og du får ikke patcha betaen gjennom steam...

Er vel ett tillegs program tilhørende ubisoft du må legge inn. Uplay. Spillet krever internett tilgang som følge av ubisofts nye tanke om hvordan spilla deres skal kunne spilles...

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar. Unngår gjerne steam hvis det lar seg gjøre, så den er grei.

 

Hvis noen har erfaring fra å kjøpe i 'fysisk' butikk hadde det vært kjekt å høre også, siden jeg har en byttelapp fra platekompaniet som snart løper ut, samtidig som jeg får besøk av min gamle heroes makker i helga :)

Lenke til kommentar

For å komme med min generelle mening, så må jeg bare si at jeg virkelig liker det jeg ser. Black Hole Games og Ubisoft har tatt spillet i en retning jeg finner både smart og tiltrekkende, og jeg forstår meg egentlig ikke på dem som klager på at dette ikke er Heroes III. Er grafikk virkelig så viktig? Selv spiller jeg Heroes III til støtt og stadig enda, og trenger virkelig ikke et nytt et. Når det er sagt skal det sies at spillet allikevel minner masse om treern, og er mer som en fin blanding av HIII og HV. Det at det nå er få ressurser, syns jeg faktisk er flott. Da blir det mindre opp til tilfeldighetene, som hvor hovedbasen er plassert, i forhold til at det før var nokså få gruver av hver ressurs. Kampen blir variert i form av spillestil, og at gruvene linkes til en by, oppfordrer til å ta sjangser og å være offensiv fra første stund, og det liker jeg! At kartene også er vesentlig mye større denne gangen enn i femern, syns jeg også flotters! Syns personlig dette virker som det beste spillet i serien på 11 år.

 

Liker også kampanjedelen mye bedre denne gangen (ut ifra de to oppdragene du får), selv om historien er nokså svak. Musikken er også herlig!

 

Så klart er det mye å sette fingeren på, som tekniske feil og en av de styggeste hovedmenyene jeg noen gang har sett, men jeg syns det på ingen på trekker opplevelsen så mye ned.

 

Er det noen som vet hvor mange dager det er igjen?

Endret av Ferb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er grafikk virkelig så viktig? (...)

Er det noen som vet hvor mange dager det er igjen?

Ja, grafikk er vesentlig for stemning. Fine og detaljerte(!) townscreens er karakteriserende for serien. Man skal kunne se på at byen utvikler seg. Man skal kunne bli glad når man ser alle byggene i basen man akkurat har tatt over. Man skal bli bergtatt av musikken mens man glaner over byen sin. Townwindow kunne fungert hadde de lagt mer arbeid i grafikken og utviklingen av byene, så akkurat her vil jeg bare påpeke hvor viktig grafikk er. Når man ser hvor horribel dagens løsning er.

 

Til de som bryr seg, vil jeg anbefale å joine HoMM forumene, ta en titt på hva som skjer. Selv skal jeg joine for å ta opp kampen for en vakker by, ikke de livløse svadaet vi er servert nå (hvis man ikke er necropolis da? =). EN SKAM for serien spør du meg.

 

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5861060878/m/9541014049/p/1

 

Her kan man stemme, og diskutere temaet.

 

De har utsatt til 13. oktober nå, heldigvis. Kanskje det er håp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har forhåndsbestillt spillet på cdon nå :).

 

Har skjønt det slik at det ikke er noe beta i gang akkurat nå, men har fått beta kode fra Cdon.

Når jeg går på http://mightandmagic.uk.ubi.com/heroes6/beta/enter_beta_key.php for å registrere nøkkelen, kommer det bare at den er ugyldig eller allerede brukt.

Er dette på grunn av at det ikke er noe beta enda eller er nøkkelen ugyldig?

Andre som har samme problem?

Lenke til kommentar

Er dette på grunn av at det ikke er noe beta enda eller er nøkkelen ugyldig?

 

Tør å vedde på at det er grunnet at betaen nå er i en pausefase, og begynner på nytt den 16. Bare å smøre seg med tålmodighetskrem! ;-)

 

og Helpsomer: Du må huske at det er forskjell på selve kvaliteten på grafikken, og hva utviklerne velger å inkludere rent visuelt i spillet. Når jeg snakket om grafikken, tenkte jeg på kvaliteten i det visuelle, ikke hva som er inkludert. Utenom det er jeg forsåvidt enig :)

Lenke til kommentar

I dag starter del 2 av betaen, med mye nytt fra forrige gang! Stikker hele tiden innom PCen for å sjekke om den har startet, men foreløpig så ei. Si ifra hvis kommer inn!

 

Selv håper jeg vi får testet noen nye raser, og skal bli veldig deilig med et nytt brett i MP!

 

http://www.gamer.no/artikler/90424/sniktitt-might--magic-heroes-vi/

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

I dag starter del 2 av betaen, med mye nytt fra forrige gang! Stikker hele tiden innom PCen for å sjekke om den har startet, men foreløpig så ei. Si ifra hvis kommer inn!

 

Selv håper jeg vi får testet noen nye raser, og skal bli veldig deilig med et nytt brett i MP!

 

http://www.gamer.no/artikler/90424/sniktitt-might--magic-heroes-vi/

 

Når eksakt starter betaen i dag?

 

Hvor kan jeg forhåndsbestille spillet rimeligst mulig? Vil helst ha fysisk kopi, men det er ikke et "must".

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...