Gå til innhold

Soyo Dragon 2 Plus ? Noe bra?

Anbefalte innlegg

Jeg går nå over til P4 og skal handle nytt hk og cpu, og jeg ble litt forundret over dette kortet:

Soyo SY-P4I865PE Dragon 2 Plus: info hos Soyo og hos Multicom.

Det virker ukjent, og jeg lurte bare på om noen vet noe om dette kortet, og det er noe særlig å ha? Det koster 995,- hos Multicom og jeg synes det var litt merkelig billig, siden Soyo Dragon 2 koster 1599,- . Er det skrivefeil, eller reell pris?

En annen ting, er dette en grei cpu?

Har alltid sverget til AMD, så jeg er litt 'grønn' når det kommer til pentium. :oops:

Håper noen kan gi meg svar på dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør også vurdere å kjøpe to like(matched) minnebrikker av typern PC3200(400HMz) for å unytte dual ddr. slik som denne eller denne - Så at multicom ikke hadde slike pakker, men det går også helt fint å kjøpe to like brikker derfra....

eh?? Det er jo det jeg har... 2x 512mb pc3200 twinmos brikker...

Lenke til kommentar
Kjenner egentlig ikke noene av de kortene.. Sikkert gode begge to.

MSI kortet har jo enda bedre chipsett, finnes nok et utall tråder/artikkler som diskuter forskjeller på I865/I875.

Hva med å kjøpe en litt raskere cpu istede??

Ja, hva er nå forskjellen på 865 og 875? Raskere enn 2,4ghz mener du? Neh, ikke nødvendig, og med de stive prisene markedet opererer med nå, så holder det lenge.

Lenke til kommentar

argh! så irriterende når folk skriver "denne" og "denne" og "denne" eller "denne" med linker.

Skriv nå heller hva det er, ihvertfall sånn at man har en viss peil. Unødvendig/kjedelig å åpne fire nye explorer vinduer bare for å se hva du snakker om.... Spesielt hvis man faktisk vet det som trengs å vites om den komponenten du linker til.

Men, det er nå bare min mening da. Vet ikke om det er like irriterende for andre... :shrug:

DrErling

Lenke til kommentar
argh! så irriterende når folk skriver "denne" og "denne" og "denne" eller "denne" med linker.

Skriv nå heller hva det er, ihvertfall sånn at man har en viss peil. Unødvendig/kjedelig å åpne fire nye explorer vinduer bare for å se hva du snakker om.... Spesielt hvis man faktisk vet det som trengs å vites om den komponenten du linker til.

Men, det er nå bare min mening da. Vet ikke om det er like irriterende for andre... :shrug:

DrErling

Jada jada... er rettet på.. aight? Kanskje du kan bidra med noe nå? :p

Lenke til kommentar
Kjenner egentlig ikke noene av de kortene.. Sikkert gode begge to.

MSI kortet har jo enda bedre chipsett, finnes nok et utall tråder/artikkler som diskuter forskjeller på I865/I875.

Hva med å kjøpe en litt raskere cpu istede??

Ja, hva er nå forskjellen på 865 og 875? Raskere enn 2,4ghz mener du? Neh, ikke nødvendig, og med de stive prisene markedet opererer med nå, så holder det lenge.

Forskjellen på 865 og 875 er såvidt jeg har forstått at 875 har PAT og støtte for ECC minne.

PAT er forøvrig en teknologi som forbedrer tilgangstiden mellom cpu og ram. En reel økelse på mellom 2-5%

Til intels store fortvilelse har Asus sine 865 kort også PAT bare at de kaller det for "Hyper Path".

Lenke til kommentar

DrErling

OK - tok litt tid før jeg tok tegningen. Trodde ikke noen kunne klage på meg, bare alle andre.... :wink:

Har ikke giddet å ordne opp i det da... kornisk lat, menmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...