Andzel Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei. Vil bare nevne at jeg har kjøpt en bil akkurat i dag for en pris. Kontrakten er skrivet under av en som jobber i firma ettersom eieren av firma er avgårde. Men en time etterpå så ringer selgeren og sier at han må endre kontrakten og at han må selge den for høyere pris enn hva kontrakten sier. Hva har jeg som rettigheter her? Alt er signert av papirer osv. Har kontrakten foran meg med signatur av han som jobbet der og min. Så den er jo gyldig nå? Eller har de lov å endre på kontrakten Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 En avtale er en avtale. Du har skriftlig avtale på prisen så den kan de ikke endre. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Spørsmålet er vel om han som signerte for dem hadde fullmakt til å gjøre det. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Spørsmålet er vel om han som signerte for dem hadde fullmakt til å gjøre det. Det må han ha hatt ettersom eieren var borte på ferie og han styrte alt av kjøp og salg der og da. Eller kunne han aldri ha signert papirene. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Spørsmålet er vel om han som signerte for dem hadde fullmakt til å gjøre det. Kontrakten er undertegnet av selskapets representant og så lenge de ikke har tatt noen forbehold så er kontrakten bindende. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Så lenge du har fått vognkort og det er signert der av en med fullmakt, og en kontrakt hvor pris står så er det ingenting dem kan si. Kontrakten er den signert med stempel fra bedriften eller bare signatur fra en person. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Til info så har jeg vært borti nøyaktig lik sak men da var endog prisen kun avtalt muntlig. Jeg fikk varen(en byttemotor) til avtalt pris 9600, mens den egentlig prisen skulle vært 12600. Er det snakk om mye penger forresten? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Det er snakk om rundt 4 tusen som jeg ikke har i det hele tatt. Kontrakten er signert helt nederst av fyren. Stempel hadde dem ikke. Har ikke fått vognkortet enda ettersom de skal sende inn eierskifte av kjøretøyet. Den er til og med signert osv. Jeg skal ha bilen neste uke sa de, men hva om de ikke gir seg og jeg ikke har bil neste uke? Jeg er avhengig av å ha bilen om to uker. Edit: Det står prisen på kontrakten svart og hvit. Og har alt betalt 1000 kroner forsikret skyld. Endret 11. juni 2011 av Andzel Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Spørsmålet er vel om han som signerte for dem hadde fullmakt til å gjøre det. Kontrakten er undertegnet av selskapets representant og så lenge de ikke har tatt noen forbehold så er kontrakten bindende. Hvis kontrakten er signert av en som ikke har noe formell eierskap i bilen eller fullmakt til å signere under, så vil det være en ugyldig. (man kan ikke selge noe man ikke eier eller har fullmakt til å selge) Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Spørsmålet er vel om han som signerte for dem hadde fullmakt til å gjøre det. Kontrakten er undertegnet av selskapets representant og så lenge de ikke har tatt noen forbehold så er kontrakten bindende. Hvis kontrakten er signert av en som ikke har noe formell eierskap i bilen eller fullmakt til å signere under, så vil det være en ugyldig. (man kan ikke selge noe man ikke eier eller har fullmakt til å selge) Vil bare nevne at dette er en bruktbil firma og da hadde han vel aldri fått lov å jobbet der vist han ikke kunne selge og kjøpe biler? Var flere der som kjøpte eller avtalte kjøp. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Skal ringe de på tirsdagen å høre hva som skjer, ettersom er den uka jeg skal få bilen. vist de har solgt den videre da, da stakkars de. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Oppdatering på saken: En kompis av meg ringte og spurte om bilen var til salgs. Fikk han som svar: Den er kanskje kjøpt. Hallo, tenker jeg. Den er jo solgt til meg! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hvis de ikke overholder kontrakten hadde jeg dratt det til retten. En undertegnet kontrakt er ufravikelig. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Jeg skal dra til dem på tirsdagen også høre hva som skjer. Jeg sier jeg politianmelder de for dokumentasjon forfalskning, sier jeg hyrer advokat. Også kanskje ringe VG, ettersom media får fram sakene bra ^^. Sier at jeg skal ha bilen slutten av uka, som avtalt vist ikke blir det problemer. Da må de bare betale leie bil etter den ettersom skal på ferie. Derfor jeg kjøpte den ettersom den skulle være klar til neste uke og om to uker er det ferie. Så de ødelegger min ferie vist jeg ikke jeg får bilen! Endret 11. juni 2011 av Andzel Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Er det snakk om selve kjøpesummen eller om selger skal betale for registrering? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Vi har blitt enig om en pris på bilen og jeg betaler omregistreringen selv. Men jeg pruttet bilen 3-4 tusen ned men det aksepterer de ikke mer nå. Edit: Prisen på bilen står på kontrakten og omregistrering prisen. Endret 11. juni 2011 av Andzel Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Er det mulig å melde bilen stjålet egentlig? Tenkte jeg skulle gå til politiet på tirsdagen å høre hva de eventuelt kan gjøre med saken. Etter jeg har vært å snakket med de da faktisk. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Å melde bilen stjålet uten at du har kjøpt den(enda) er både idiotisk og et lovbrudd. Du kan da se frem til en anmeldelse for falsk forklaring, og sistnevnte vil muligens faktisk føre frem(i motsetning til anmeldelsen din). Til tross for kapasitetsproblemer er ikke akkurat Politiet dumme. 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Som sagt jeg har alt betalt 1000 kroner for den så den er jo egentlig min ettersom han får resten av pengene etter avtale. Og han har jo skrevet eier skifte av bilen osv. Pluss det var bare et spørsmål. Endret 12. juni 2011 av Andzel Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Snakket med en Advokat idag og jeg hadde retten på min side. Så lenge fyren som jobbet der har signert og at eieren er borte så er den like gyldig som om eieren hadde gjort dette. Eller har de ikke lov å drive butikken. Så jeg skal inn å snakke med de i dag om en time vist ikke det skjer noe så blir det rettens vei. Jeg hadde alt på min tørre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå