Gå til innhold

Laptop skrur seg ikke paa, trenger jeg nytt batteri?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2-3 aar gammel laptop - HP pavillion dv5.

Har alltid hatt problemer med overoppheting, som f.eks ved onlinespill eller film da ville den skru seg av etter en god stund som glovarm.

Men rundt juletider ifjor, skrudde den seg plutselig av uten aa vaere varm, og jeg fikk ikke skrudd den paa igjen. Ventet et par uker for jeg provde igjen, og da fungerte den som vanlig en mnd tid for det skjedde igjen. Jeg har kjopt en ny lader, for jeg trodde det kunne vaere problemet i forste omgang, og naa har den fungert fint de siste 2-3 mnd, helt til igaar.

Jeg koblet fra laptop for aa ta den med i et annet rom, og da jeg plugget inn kontakten, ladet den ikke. Etter aa ha sjekket at alt var plugget godt i, og den fortsatt ikke ladet, skrudde jeg av pc for aa prove en restart. Da skjedde det igjen. Midtveis i oppstartingsprosessen skrudde den seg bare av, og nekter aa skru seg paa. Denne gangen vil den ikke engang gi et forsok paa aa starte opp, men 'lader lyset' i front blinker naar jeg trykker av/paa knappen. (i mine oyne betyr det at batteriet er tomt)

Lurer rett og slett paa om jeg trenger et nytt batteri? Det har flere ganger kommet en blaa skjerm som forteller meg at batterikvaliteten er lav, men jeg har ikke tenkt noe saerlig paa det ettersom jeg ALDRI bruker laptopen uten lader i. Men hva naa?

En ny laptop har jeg ikke raad til ettersom jeg er student i utlandet. Vil det funke med nytt batteri? Eller er det en annen grunn til at dette skjer?

Det som er rart er at de gangene det har skjedd, og jeg har latt laptopen ha en pause paa noen uker, virker det tipp topp en god stund senere - derfor jeg tenker at det er batteriet? Men som sagt lyser ikke 'lader lyset' (hva pokker heter det da) naar lader er koblet til heller.

Endret av lurerveldig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv dette:

Plugg ut lader - ta ut batteriet - hold på-knappen nede i 30 sekunder - slipp på-knappen - sett inn batteri og lader - skru på.

Det funket ikke.

Lader ikonet lyser tre ganger naar jeg prover aa skru paa (med lader og batteri)

Det lyser heller ikke naar lader staar i.

Hva kan dette vaere? Har ikke lyst til aa bruke mange 100kr paa et nytt batteri hvis det ikke skal funke. :(

EDIT: hvis jeg prover aa skru paa med kun lader i, og ikke batteri, blinker/lyser ingenting. Kan ogsaa nevne at naar laptop faktisk funker, kan jeg ikke ha den uten lader i mer enn et par minutter for den skrur seg av

Endret av lurerveldig
Lenke til kommentar

Siden den er såppas gammel kan det hende at pcen ikke vil starte fordi den har samlet opp mye støv, prøv å blås dette ut med trykkluft eller lignende, en kompis av meg hadde samme problem som du beskriver og da funket det ved å få ut alt støvet som var inni pcen, hadde noe med at vifte hans ikke gikk rundt :) prøv å se om det funker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...