Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driveren krasjer når jeg velger SLI

Anbefalte innlegg

Som, tittelen sier så sliter jeg med at driveren krasjer når jeg veloger SLI i nvidia control panel. det virker når jeg dedikerer det ene kortet som physx, men da får jeg bare ytelsen til ett kort. Må innstallere driveren på nytt etter jeg har valgt SLI, ganske irriterende.

Kjører 2x MSI GTX 560 ti Hawk

Begge korta finnes i alle lister, bruker den nyeste driveren til Nvidia.

Hovedkort er P8P67 - Pro, med i5 2500k som er klokket til 4.3 ghz

update: har prøvd å bytte om på kortene, samme problem.

Endret av Sphio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjelder dette samtlige spill og du er sikker på det er pro utgaven av p8p67 du har?

kan teste Driver Sweeper, deretter installere du de siste offentlige driverne ifra nvidia.com, husk å avinstaller nåverende nvidia driver før du kjører driver sweeper.

dårlig psu kan også forårsake mye rart

Lenke til kommentar

gjelder dette samtlige spill og du er sikker på det er pro utgaven av p8p67 du har?

kan teste Driver Sweeper, deretter installere du de siste offentlige driverne ifra nvidia.com, husk å avinstaller nåverende nvidia driver før du kjører driver sweeper.

dårlig psu kan også forårsake mye rart

er sikker på at det er pro utgaven, PSUn er HX850, så tviler på at dette er tilfellet.

problemet gjelder rett og slett det å aktivere SLI via nvidia control panel, det lar seg ikke gjøre uten et driver krasj. eneste tilfellet det faktisk fungerer er når jeg dedikerer kort 1 til PhysX, og selv da får jeg bare ytelsen til ett kort.

har prøvd driver sweeper, har også prøvd å kjøre både den nyeste og nest nyeste driveren fra nvidia.

Endret av Sphio
Lenke til kommentar

bruker de to øverste PCI-E portene ja. kan sjekke MSI, men jeg tviler sterkt på at dette er tilfellet.

har for øyeblikket tatt ut det andre kortet grunnet støy med to kort.

Eneste jeg kan komme på som er problemet her er SLI-broen og kanskje kablinga som er litt dårlig ettersom det er rundt 1cm med plass i "kablings-rommet".

edit: sjekka MSI, dem har bare den driveren som følger med CD-rommen på sida si, tviler på at den er noe å bruke her.

Endret av Sphio
Lenke til kommentar

bruker de to øverste PCI-E portene ja. kan sjekke MSI, men jeg tviler sterkt på at dette er tilfellet.

har for øyeblikket tatt ut det andre kortet grunnet støy med to kort.

Eneste jeg kan komme på som er problemet her er SLI-broen og kanskje kablinga som er litt dårlig ettersom det er rundt 1cm med plass i "kablings-rommet".

edit: sjekka MSI, dem har bare den driveren som følger med CD-rommen på sida si, tviler på at den er noe å bruke her.

Hvilken Bios-versjon har du på hovedkortet?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

hmm her er vi kanskje inne på noe, etter jeg bygde PCn så lastet jeg ned alt av drivere fra ASUS, men det virker som at update verktøyet til BIOS ikke virker. sier at det ikke er kompatibelt med den versjonen av Windows jeg har. har prøvd både 32bit og 64bit filene...

edit: jeg har 64-bit

edit 2: BIOS Version/Date American Megatrends Inc. 1502, 02.03.2011

Endret av Sphio
Lenke til kommentar

Siste BIOS versjon er 1608. Jeg hadde oppdatert til denne først og fremst. Info:

P8P67 1608 BIOS

1. Enhance support for Game Port on old audio cards.

2. Enhance SATA compatibility

3. Enhance mouse/keyboard support under UEFI

4. Enhance USB2.0 / 3.0 legacy support

5. Enhance PCIE compatibility

6. Enable support of CAS = 4 DDRIII-1333 modules

Lenke til kommentar

jaha, har du en link til en bios updater som funker på 64-bit også eller? får ikke den på Asus sin side til å virke.

Jeg gjorde det bare via efi-biosen. Asus EZ-flash eller hva det nå står under ene fanen. Last ned bios-filen, pakk den ut, restart maskinen å gå inn i bios og advanced. Velg ez-flash/tool (husker som sagt ikke i farten hva det heter nøyaktig). Bla deg fram til hvor du har lagret bios-filen, og klikk på den. Du vil bli spurt om du vil lese filen og da velger du selvfølgelig YES. Etterpå blir du spurt om du vil oppdatere bios ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...