ipzy Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei. jeg har fått sånn små ting på tungen som kan kalles hår. er ikke helt sikker på hva det er men jeg lurte på om det er noen tips til åssen jeg kan få det bort? Er veldig lei av dette og der er veldig plagsomt. kan det ha noe med at jeg ikke får i meg riktig kosthold , eller feil munnbehandling / tannkrem eller noe ? eller kan det ha noe med at jeg røyker, drikker osv ? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Er det hår som ligger på tungen eller er hår som vokser ut fra tungen? Lenke til kommentar
ipzy Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Det ser ut som det er hår som vokser ut fra tungen. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Det er ikke hår i den forstand at det er samme type hår som vokser på huden. Det er sannsynlig en ansamling av bakterier og/eller sopp. Årsaken kan være midlertidig nedsatt immunforsvar eller annen infeksjon. Det kan også komme etter en antibiotika kur. Langvarig bruk av munnskyllmiddel kan også være en årsak. Du blir kvitt det ved å skrape tungen eller bruke børste tungen. Sitter det fast kan du gå til apoteket å be om uttynnet hydrogenperoksid til munnskyllbruk. Hvis ikke dette hjelper må du ta kontakt med din fastlege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå