Gå til innhold

Overgang fra AMD til P4

Anbefalte innlegg

Tjallois

Solgte akkurat min xp2400+ m/ThermalTake Volcano 11. Regner med at hovedkortet går i løpet av uken. Det jeg nå trenger er anbefalinger på et p4 hovedkort som takler 3200 minne, og helst ikke har for mye jalla av lyd og annet unyttig stash. Og selvfølgelig da også en p4-cpu. Og ja, bør vel kanskje nevnes... ikke så altfor dyrt bør det være nei... :)

Håper noen kan komme med noen små tips og nyttig info.

på forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

helst ikke så mye jalla av lyd og annet unyttig stasj, vel..

Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478

E7205, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, Firewire

GBLAN og firewire er jo ikke til å forakte og kan nok ikke kalles unyttig :)

angående cpu så er vel p4 2,4 800mhz en god løsning, koster ikke skjorta av deg, samtidig som den kan klokkes til 3-3,2ghz.

Lenke til kommentar

angående cpu så er vel p4 2,4 800mhz en god løsning, koster ikke skjorta av deg, samtidig som den kan klokkes til 3-3,2ghz.

Rett meg hvis jeg tar feil, men den eneste klokkingen du kan gjøre på en P4 C på dette hovedkortet er UNDERklokking. Tror ikke Granite Bay-chipsettet støtter 200(800) mhz fsb.

Gå for et hovedkort med 865/875 chipsett, gjerne et IC-kort fra Abit som virker prisgunstige.

Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg tar feil, men den eneste klokkingen du kan gjøre på en P4 C på dette hovedkortet er UNDERklokking. Tror ikke Granite Bay-chipsettet støtter 200(800) mhz fsb.

Gå for et hovedkort med 865/875 chipsett, gjerne et IC-kort fra Abit som virker prisgunstige.

Og på vidda som jeg er, så må jeg spør, hva er forskjellen på 865 og 875? :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

lol,my mistake, jeg holdt på å lime inn div forslag så kopierte jeg info til feil hk :shrug:

her har vi det igjen :)

Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

- I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire

p4p800 får enormt mye skryt

"Asus P4P800 is probably fastest i865PE motherboard around. Performance is extraordinary compared to other i865PE solutions and easily reach i875P levels. Overclocking features are rich excluding somewhat low Vmem setting."

http://www.metku.net/index.html?sect=view&...4p800/index_eng for fullstendig test..

Lenke til kommentar

Abit er flinke til å lage hk uten unødvendig dilldall, er så å si alltid gode overklokkere og jeg har personlig god erfaring med 5 abit hk. De er også billige :)

HK: Abit IS7-E Hovedkort for S478/800mhz

- I865PE, SATA, ATX, Dual-DDR, LAN [Rank=160]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

asus kortet koster bare 300 kroner mer og er virkelig kvass i testene :)

jeg hadde gått for asus p4p800

Lenke til kommentar

Høres ut som om abit's ic7 er kortet for deg..Har ic7-g selv, og må si meg mega fornøyd, har kjørt kortet stabilt med en fsb på 250 mhz, skal klokke mer, bare det blir litt kaldere. Grunnen til at abit i mange tester kommer langt ned på tester, er at mange av de andre hk er klokket med et par mhz fra fabrikkens side...så ikke la deg lure.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

for meg høres det enda ut som om asus p4p800 deluxe er kortet for deg :yes:

synes den testen jeg linket til gjør at det høres ut som om det er det beste valget ja..

Lenke til kommentar

ABIT IC-7 /IC-7G

Har selv begge disse kortene samt noen fra ASUS (inkl P4P800/DELUXE) Når det kommer til overklokking er Abit "greia" uten at jeg er av typen som tyner CPU til jeg kan steke pølser på kabinettet!

Det jeg liker med Abit er stabiliteten og all verdens manuelle muligheter.

Lars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...