Gå til innhold

Kan noen med en Asus EEE 1015PEM ...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuelt hvor godt den klarer seg på youtube hadde også vært greit å vite.

* 360p normal/fullscreen

* 480p normal/fullscreen

* 720p normal/fullscreen

* 1080p normal/fullscreen

Står veldig å tripper på ps.no sitt tilbud denne uka, så feedback hadde vært kool. Bare noen kjappe ord, feks "360 funker 100% flytende normalt i vinduet og i fullscreen, 1080 sucks i begge". Trenger ikke å teste alle, men feedback på noe hadde vært greit

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Allright, jeg fikk 2 stykk av denne pcen i hus i går. Jeg skal ikke ha noen av de, men de ble kjøpt for noen. Men jeg fikk anledning til å teste de litt opp mot det jeg etterspurte og her kommer dommen min :D

Overall er jeg veldig fornøyd! Nesten så at jeg har lyst til å kaste min eldre 901 ut vinduet men oppgraderingen er ikke så stor med tanke på bruken (jeg sparer meg heller til en 13"). Men er du ute etter en lett og liten laptop som du kan ta med deg må du kikke på Asus EEE 1015PEM.

Designmessig er den liten og nett, matt svart finish virker ikke "billig".

Første jeg gjorde var å installere chrome, da IE 8 som følger med ikke passer en mindre data i det hele tatt. Skjønner ikke hva microsoft tenker med, men når barer og bookmarks tar opp halve skjermen er det ikke mye igjen. Fikk igrunn ikke plass til hele videoen da jeg skulle teste tv3play.no. Så ut med IE og inn med chrome.

Chrome passer seg MYE BEDRE på denne pcen. Den tar liten plass i vinduet så du får maksimert selve browser vinduet. Ytelsen på tv3play.no ble også bedre. Så om du bruker IE8 med denne maskinen lever du i en trist verden og utnytter ikke pcen 100%.

Videre var ikke tv3play.no noe problem. I hverken "høy kvalitet" eller i fullscreen. Jeg gikk også på youtube og kjørte E3 traileren til nye Assassins Creed, her var heller ikke 720p noe problem. Denne ble dratt opp på 40" TVen med VGA kabel å det ser fantastisk ut. Jeg testet ikke Full HD da dette egentlig ikke er noe vits ettersom denne maskina ikke har oppløsninga til det.

Maskina kommer med 1gb ram og med windows starter får du kun ha maksimum 2gb. Under litt chrome action i går fylte rammen seg opp til en ~750, så jeg tipper at om du skal redigere lite røde øyne, beskjære litt bilder osv så kan det være hendig med 2 gb.

Så jeg synes dette er en god pc som gjør sitt. Eneste som trekker er Windows Starter, hvorfor kan en ikke få endre bakgrunn? Det er helt banalt da Starter har nok med andre limits som skiller den fra de andre versjonene. Bakgrunnsproblemet kan fikses med hacks, så det er bare minor issue. Ellers er jeg fornøyd, laaaang batterilevetid. Når den er fullada og skal ta den med et sted så trenger man ikke å tenke på lader i det hele tatt og det er jo nice. Har en eldre laptop som ikke funker i det hele tatt uten lader stakkars :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...