Mys1 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Leste følgende på samordnaopptak.no "Alderspoeng Det gis 2 poeng for hvert år, maks 8 poeng for fire år. Poengene tildeles automatisk etter fødselsåret. Poengene gis i ordinær kvote, ikke i kvote for førstegangsvitnemål. Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 20 år hvis du har 3-årig videregående utdanning fagbrev/svennebrev forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning (teknisk) fagskole Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 24 år hvis du skal poengberegnes etter 23/5-regelen søker opptak til deltidsstudier med krav om forpraksis, uansett opptaksgrunnlag" Hvis jeg er ferdig med VGS og tar opp fag 1 år, får jeg da 2 alderspoeng? Jeg vet ikke helt hva (teknisk) fagskole er ? Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Dersom du er 20 år det året du starter på studiene får du 2 alderspoeng. Vet ikke helt hva teknisk fagskole er, men jeg fant denne siden da jeg søkte på det: Teknisk fagskole Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Hvis jeg går på VGS, og tar et friår, da er jeg jo 20 år da! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Det står jo svart på hvitt i teksten du siterer at du får alderpoeng fra og med det året du fyller 20 år. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Okei, det står "hvis du har", men jeg tenkte kanskje at man ikke bare kunne ha 3 år på VGS. Ser at jeg framsto dum der, men ville være helt sikker, syntes det ikke ga mening, på enkelte studier blir det lettere å komme inn etter 1 år( i tillegg til at jeg kan ta opp fag) Lenke til kommentar
Engm Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hvis du ikke har tatt opp noe fag etter videregående, men har fått noen alderspoeng havner du fremdeles i førstegangsvitnemålskvoten. Bare du kan ikke telle med alderspoengene da. Lenke til kommentar
eplejenta Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Stemmer det. Du kan ikke få mer enn 8 alderspoeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå