Gå til innhold

[Løst] Plutselig full disk, uten grunn

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows 7, 64 bit. Kjører en Intel SSD på 80GB som systemdisk, og har hatt den ca et års tid.

Tidligere i dag skulle jeg laste ned en fil, men fikk beskjed om at disken var full, på tross av at den bare var halvfull for noen dager siden.

Finner etterhvert ut at "brukere -> mitt navn"-mappen er synderen. Den har 45GB i følge Windows utforsker. Men slår jeg sammen alle katalogene og filene i mappen, så er de bare på 3GB.

Har kjørt checkdisk, men den fant ingen feil.

Kan det være en/flere skjulte filer i mappen? Hvordan får jeg i såfall frem disse?

Hva annet kan være problemet?

EDIT: Windows utforsker rapporterer 41.087 filer, og 6.435 mapper om jeg velger egenskaper på brukere -> mitt navn-mappen. Men går jeg inn og markerer alt, og velger egenskaper, får jeg kun opp 1.914 filer, og 112 mapper.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354

På min intel SSD pleier den å fylle seg opp litt etter litt. Jeg pleier da å kjøre alt på Intel SSD toolbox, så er det plutselig mer plass igjen...

Edit: Minimalt med teknisk i svaret mitt, men det funker for meg :p

Endret av Slettet+8974354
Lenke til kommentar

Etter å ha funnet skjulte filer, og søkt litt på nettet, virker det som dette er en bug med AVG Livekive, hvor alle filer man ønsker backup på også blir lagret lokalt på maskinen, selv om man skrur av den funksjonen.

Får håpe de fikser dette snart, for jeg kan ikke leve med full systemdisk hele tiden.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er helt relevant til topic, men program som CCleaner er jo greitt å ha med tanke på å kjøre en "clean" på maskinen (temp internet files, cookies, etc etc). Du sier du bruker SSD'en som systemdisk. Alt av temp blir jo lagret i "windows" folderen somewhere hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg finner ofte at dersom jeg ikke har "cleana" opp litt etter en stund, ender jeg opp med å fjerne flere GB med data som har lagra seg som temp etc.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er helt relevant til topic, men program som CCleaner er jo greitt å ha med tanke på å kjøre en "clean" på maskinen (temp internet files, cookies, etc etc).

Er ikke dette det samme som den innebyggede disk cleaneren i Windows utforsker? Den fjerner jo også temp-filer.

Lenke til kommentar

Får prøve det en dag.

Men for andre med samme Livekive-problem som meg... det løste seg ved at jeg avinstallerte Livekive. Da forsvant alle filene som fylte opp disken. Deretter installerte jeg Livekive på nytt.

Livekive lagrer fortsatt de filene jeg uploader, men de som allerede er uploadet blir ikke lagret på nytt. Så gjør man dette en gang i blant, så er det ihvertfall en midlertidig løsning til AVG får fikset problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...