Gå til innhold

Account hacket. Mail skiftet

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg kommer hjem idag og finner 2 mails i min mail.

En om en ticket som ble laget at min account var hacket [8 timer siden] en som jeg ikke lagde

Og en om og skifte mail til en Yahoo mail som jeg heller ikke har gjort.

Kl er over 8, det er stengt på tlfen og jeg vil få dette ordnet så fort som mulig :/

Er det noen måter jeg kan gjøre dette på? jeg kan jo ikke engang sende webform / ticket siden du må logge deg inn for og gjøre det.

Jeg startet account recovery men har ikke fått noen mail, mest sansynligvis siden de skiftet mailen.

Litt desp på og få dette fikset fort siden jeg har allerede blit hacket 2 ganger.

Bruker avast og har full sikkerhet på men jeg tipper det ikke var nok :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nesten jeg må få meg en sånn dere key ting jeg, dette begynner og bli utrolig irriterende.

Får nok ikke gjort noe med dette før imorgen, men vis noen har noen triks / tips, noe som kan hjelpe så bare og slenge inn noen kommentarer her :/

Lenke til kommentar

Sannsynligvis så var emailen falsk og da du gikk inn på den og "logget" på din wow account fikk de passordet også skiftet de det, skjønner ikke ossen det går ann å bli lurt så mange ganger

For det første vil nok ikke det funke.

1: Vis de skifter passord etter jeg har trykket på en fake link, så får jeg en melding av blizz om dette. Noe jeg ikke gjorde

2: Det var laget en ticket 8 timer siden på Battle.Net siden, tviler på at de hacket blizz får og lage den får og få accounten.

3: Ganske sikker på at min mail konto sender fake blizz mails til graven med en gang

Jeg har fått min konto hacket 2 ganger før.

Vet ikke hvorfor, har avast på 24/7 holder på med søk av dataen nå men etter 56% er det ingen ting funnet.

:/ slitsomt og plagsomt dette

Lenke til kommentar

Sannsynligvis så var emailen falsk og da du gikk inn på den og "logget" på din wow account fikk de passordet også skiftet de det, skjønner ikke ossen det går ann å bli lurt så mange ganger

For det første vil nok ikke det funke.

1: Vis de skifter passord etter jeg har trykket på en fake link, så får jeg en melding av blizz om dette. Noe jeg ikke gjorde

2: Det var laget en ticket 8 timer siden på Battle.Net siden, tviler på at de hacket blizz får og lage den får og få accounten.

3: Ganske sikker på at min mail konto sender fake blizz mails til graven med en gang

Jeg har fått min konto hacket 2 ganger før.

Vet ikke hvorfor, har avast på 24/7 holder på med søk av dataen nå men etter 56% er det ingen ting funnet.

:/ slitsomt og plagsomt dette

Da har du antagelig Malware på PCen din, eller så er du uforsiktig med dine besøk på utrygge sider.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat gjort ferdig Avast sjekk, fant ingen ting :/

Vel jeg var inne på en gull side, googlet på den om den var legit før jeg gikk innpå den, men guess that sucked.

Var inne på en gull side for og sjekke prisene, siden jeg vurderte og selge mitt :p

Men noe jeg ikke forstår er hvorfor lagde de en ticket om at accounten var hacket? ser ikke helt vitsen med det.

Vel nå har jeg fått meg ny mail, skiftet pw på min gamle mail, virus sjekket dataen, sendt 2-3 mails, og nå er det bare og vente til imorgen og så ringe de :>

Lenke til kommentar

Du må huske at det er en grunn til at noen har fått passordet ditt og brukt det. Den grunnen er sannsynligvis en keylogger som trigger spesiellt på wow-launcheren. Det beste er å skaffe authenticator, enten til mobilen din eller boksen. Da endrer koden seg hvert 30. sekund, og du kommer ikke videre uansett om du har brukernavn og passord.

Jeg oppdaget tilfeldigvis at jeg var hacket veldig fort, for email til innlogging var ikke endret, bare passordet.

Så jeg fikk tilbake battle.net kontoen med å bruke "lost password" linken, og kontaktet så blizzard in-game, fikk hjelp av en gamemaster innen 10 minutter, og dagen etter var alt som var stjålet returnert til kontoen via in-game mail. De hadde tatt alle items i alle bagger og alle pengene på kontoen.

La til authenticator på mobilen etterpå, og ikke hatt problemer siden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du må huske at det er en grunn til at noen har fått passordet ditt og brukt det. Den grunnen er sannsynligvis en keylogger som trigger spesiellt på wow-launcheren. Det beste er å skaffe authenticator, enten til mobilen din eller boksen. Da endrer koden seg hvert 30. sekund, og du kommer ikke videre uansett om du har brukernavn og passord.

Jeg oppdaget tilfeldigvis at jeg var hacket veldig fort, for email til innlogging var ikke endret, bare passordet.

Så jeg fikk tilbake battle.net kontoen med å bruke "lost password" linken, og kontaktet så blizzard in-game, fikk hjelp av en gamemaster innen 10 minutter, og dagen etter var alt som var stjålet returnert til kontoen via in-game mail. De hadde tatt alle items i alle bagger og alle pengene på kontoen.

La til authenticator på mobilen etterpå, og ikke hatt problemer siden.

Hvor mye koster en mobil authenticator da?

Lenke til kommentar

Mobilversjonen koster ingen verdens ting, det er bare et program du laster ned til mobilen og registrerer der.

Finnes til Android, iphone og andre operativsystemer. Jeg henta den fra Android market til min HTC telefon.

Sjekk under Account Security på battle.net-sida di.

Den fysiske versjonen koster $5, og ligner en slik nettbank-autentikator der du trykker på en knapp for å få opp koden.

Du får en egen boks med authenticator code etter du har skrevet brukernavn/passord på in-game og på battle.net.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vel, IKKE logg inn igjen før du har authenticator. Hvis keyloggeren fortsatt er på maskinen din, kan du bli hacket pånytt innen 24 timer.

Sannsynligvis har alle karakterer blitt tømt for items og gull. Men en GM fikser det for deg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vel, IKKE logg inn igjen før du har authenticator. Hvis keyloggeren fortsatt er på maskinen din, kan du bli hacket pånytt innen 24 timer.

Sannsynligvis har alle karakterer blitt tømt for items og gull. Men en GM fikser det for deg.

Litt seint og si det da :>

Men igjen, hvordan skal jeg finne keyloggeren? vis avast failer?

Og legger på en Authenticator før jeg legger meg, så det burde vel være nok? vis jeg legger den til på mobilen så er det vel med en gang?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...